رییس سازمان غذا و دارو گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه جهت پرداخت مطالبات مراکز درمانی پرداخت شد و باید سریع‌تر تسویه حساب شوند.

پرداخت سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌ها / کمبود شیرخشک نداریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید حیدر محمدی افزود: در نیمه اول سالجاری ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت گردید که از این میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمانهای بیمه گر بابت بدهی ها به مراکز درمانی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: با مساعدت بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان بر اساس گزارشی که بانک‌های عامل به ما داده است پرداخت شد و در اختیار شرکت‌های دارویی قرار گرفته است، اکنون شرایط دارویی بهتر شده و مشکلاتی که در موضوع انتقال ارز وجود داشت، تا حدودی برطرف و ایده آل آن است برای تمامی اعتباراتی که تامین می شود، حواله به موقع انجام شود.

شیرخشک کمبود نداریم

محمدی با بیان اینکه کمبودهای دارویی کشور زیر چهار درصد است، تاکید کرد: در حال حاضر کمبودهای دارویی آنتی بیوتیک، سرم، شیرخشک و فاکتور هشت بیماران هموفیلی وجود ندارد، با توجه به اینکه دارو، شیرخشک و ملزومات پزشکی جزو کالاهای استراتژیک هستند، ضرورت دارد از گمرگ زودتر ترخیص شوند تا دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر باشد.

پیش بینی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی برای بازار دارویی کشور

به گفته وی، پیش‌بینی سازمان غذا و دارو برای بازار دارویی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است که براساس آمارنامه نهایی سال قبل، همان ۱۵۰ همت تا پایان سال بوده که نیاز به نقدینگی متناسب دارد.

حیدری تصریح کرد: اکنون بسیاری از شرکت‌های ما نقدینگی‌ را تنها برای خرید ارز نمی‌خواهند و با توجه‌ به تورم، نقدینگی را برای برخی اقلامی که ریالی خریداری می‌شوند هم نیاز دارند، لذا ما حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که با ۵۰ هزار میلیارد تومان آن موافقت شد.

وی ادامه داد: تاکنون مصوب ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای حوزه دارو در نظر گرفته شده که از این اعتبار حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید تخصیص‌یافته است و مقداری هم باقی‌مانده که پیگیر آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha