یکی از مهم‌ترین فاکتورهای  مهم موفقیت در انجام جراحی ایمپلنت این است که توسط چه کسی انجام شود. دندانپزشک عمومی، متخصص ایمپلنت یا جراح فک و صورت؟ اگر نمی‌دانید که کدام یک از این افراد برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب‌تر هستند تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان را نزد چه متخصصی انجام دهیم؟

ایمپلنت دندان توسط چه افرادی انجام می‌شود؟

در حال حاضر، سه گروه از متخصصان دندانپزشکی می‌توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند:

دندانپزشکان عمومی:

  • گروه اول دندانپزشکان عمومی هستند که آموزش‌های اولیه در مورد ایمپلنت‌های دندان را گذرانده و می‌توانند در موارد ساده این کار را انجام دهند.

متخصصان ایمپلنت:

  • دسته دوم متخصصان ایمپلنت، شامل افرادی هستند که دوره کامل آموزش‌های پیشرفته در مورد این عمل دندان را دیده‌اند و در موارد پیچیده نیز قادر به انجام آن هستند.

جراحان فک و صورت:

  • گروه سوم جراحان فک و صورت هستند. این دسته از جراحان، علاوه بر آموزش‌های تخصصی در مورد انجام ایمپلنت‌های دندانی، آموزش‌های پیشرفته در مورد جراحی فک و صورت را نیز گذرانده و به جوانب و حواشی چنین عملی نیز مسلط هستند. گروه اخیر ضمن انجام تخصصی اعمال ایمپلنت‌های دندانی، راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم در زمینه تغییرات مورد نیاز را نیز به بیماران خود می‌دهند. همچنین در صورت نیاز به انجام اعمال تکمیلی در فک و صورت برای گرفتن بهترین نتیجه از ایمپلنت، این تنها متخصصین جراحی فک و صورت هستند که قادر به تکمیل پروسه درمانی بوده و نتایج کاملی را برای بیماران فراهم می‌کنند.

ایمپلنت دندان را نزد چه متخصصی انجام دهیم؟

ایمپلنت دندان توسط جراح فک و صورت: انتخابی هوشمندانه!

انجام تخصصی اعمال ایمپلنت‌های دندانی، توسط جراحان فک، قطعا بهترین نتیجه را دارد. زیرا در صورت نیاز به انجام اعمال تکمیلی در فک و صورت برای گرفتن بهترین نتیجه از ایمپلنت، این تنها متخصصین جراحی فک و صورت هستند که قادر به تکمیل پروسه درمانی بوده و نتایج کاملی را برای بیماران فراهم می‌کنند.

چرا جراح فک و صورت را برای انجام ایمپلنت دندان توصیه می‌کنیم ؟

بالا رفتن دانش روز دنیا در زمینه شناخت ساختار و عملکرد بدن انسان در چند دهه اخیر، کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی و در نتیجه ارتقاء سطح سلامتی افراد نموده است. در مورد سلامت دندان‌ها و انجام اعمال درمانی و زیبایی در این مورد نیز در همه سطوح، طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری رخ داده است.

انجام اعمال جایگزینی دندان‌های از دست رفته نیز از این روال جدا نیست و روش‌های نوین و متنوعی برای این منظور ابداع شده است. ایمپلنت‌های دندانی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این روش‌ها هستند که در سطح گسترده‌ای قابل انجام بوده استقبال بالایی نیز از آنها صورت گرفته است. در این میان انتخاب فردی که این عمل جایگزینی دندان را به بهترین و تخصصی‌ترین شکل انجام دهد از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی بیماران است.

با وجود آنکه امروزه این عمل در بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می شود، اما دلایل علمی ثابت می‌کند سپردن ایمپلنت دندان به فرد متخصص و به‌ویژه جراح فک و صورت به‌مراتب هوشمندانه‌تر است.

بر این اساس، جراح فک و صورت بهترین گزینه برای انجام ایمپلنت است زیرا:

  • دارای دانش و تجربه کافی در مورد جراحی فک و صورت است و می‌تواند وضعیت استخوان فک را به‌طور دقیق ارزیابی کند.

  • جراح فک و صورت علاوه بر دانش و تجربه کافی در مورد ایمپلنت دندان، دانش و تجربه کافی در مورد جراحی فک و صورت را نیز داراست. این دانش و تجربه به جراح فک و صورت کمک می‌کند تا وضعیت استخوان فک را به‌طور دقیق ارزیابی و در صورت نیاز، جراحی‌های اصلاحی نیز روی این قسمت انجام دهد.

ایمپلنت دندان را نزد چه متخصصی انجام دهیم؟

  • به‌علاوه جراح فک و صورت می‌تواند احتمال موفقیت ایمپلنت را افزایش دهد. برای انجام موفقیت‌آمیز ایمپلنت‌های دندانی، استخوان فک باید دارای تراکم و حجم کافی باشد. در غیر این‌صورت، ممکن است عمل موفقیت‌آمیز نباشد.

  • جراح فک و صورت با استفاده از روش‌های مختلف، وضعیت استخوان فک را ارزیابی نموده و در صورت نیاز، جراحی‌های اصلاحی استخوان فک را انجام می‌دهد. این جراحی‌ها به افزایش تراکم یا حجم استخوان فک کمک کرده و احتمال موفقیت ایمپلنت را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهند.

در شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک (https://mikhakdental.com/ ) کلیه جراحی های ایمپلنت دندان توسط جراحان فک و صورت باتجربه انجام می‌شود. در این شرایط خاص‌ترین کیس‌های ایمپلنت دندان نیز قابلیت درمان دارند به‌طوری‌که میزان موفقیت ایمپلنت‌های میخک بالای99 درصد است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha