رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از مشارکت بیش از ۴۹ هزار پرستار در انتخابات روز گذشته خبر داد.

زمان اعلام نتایج انتخابات نظام پرستاری/ ۴۹ هزار پرستار رأی دادند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا رحیم نیا، با بیان اینکه بر اساس برنامه اولیه زمان انتخابات سازمان نظام پرستاری از ساعت ۷ تا ۱۹ روز جمعه ۷ مهر ماه بود، گفت: برای مشارکت بیشتر جامعه پرستاری در این انتخابات تصمیم به افزایش ساعت انتخابات گرفته و مقرر شد انتخابات از ساعت ۷ تا ۲۰ انجام شود.

وی افزود: این انتخابات برای تعیین هیأت مدیره نظام پرستاری در ۱۵۹ شهرستان انجام شد که هر کدام از این هیأت‌ها، ۹ عضو دارند که شامل ۶ نفر پرستار، دو نفر بهیار و یک نفر از گروه اتاق عمل یا هوشبری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۳ برابر مشارکت جامعه پرستاری در انتخابات سازمان نظام پرستاری، یادآور شد: در این انتخابات ۴۹ هزار و ۲۳۵ رأی در ۶۵۵ صندوق رأی شامل ۴۱۷ صندوق ثابت و ۲۳۸ صندوق سیار، ثبت شد.

رحیم نیا ضمن تقدیر از فعالیت‌های هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات سازمان نظام پرستاری در شعب این انتخابات، یادآور شد: خوشبختانه انتخابات با شور و انگیزه فراوان جامعه پرستاری در سلامت کامل برگزار شد.

به گفته وی، نتایج اولیه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری به هیأت نظارت مرکزی ارسال شده و افراد معترض، ۴۸ ساعت وقت دارند که اعتراض خود را در هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند تا در هیأت نظارت مرکزی طرح و بررسی شود.

رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم با حداکثر بی طرفی و پرهیز از شائبه‌ها، انتخابات به نفع جامعه پرستاری برگزار شود البته همیشه افرادی هستند که دوست دارند نشان دهند یک سیستم، به دنبال مهندسی انتخابات است اما وزارت بهداشت در این زمینه کاملاً بی طرف بود.

رحیم نیا با اشاره به عدم وجود مشکل در فرآیند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: برخی گزارش‌ها از مشکلات جزئی مانند حضور یکی از کاندیداها در یکی از شعب و تبلیغ برای رأی دادن به خودش در بین افراد حاضر در صندوق رأی گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم که این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود. افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند به هیچ عنوان موفق به رأی دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه‌ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بوده اقدام به رأی دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رأی همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضوراً و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می‌کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، اعتراضات کاندیداها در فرصت ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج اولیه به هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه و یک روز بعد، بررسی آن در هیأت نظارت مرکزی آغاز می‌شود و ۵ روز زمان خواهیم داشت که این اعتراضات را بررسی و پس از آن نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم که تلاش ما این است در سریع‌ترین زمان، نتایج نهایی اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha