دانشمندان در حال ساخت ایمپلنتی کوچک‌تر از یک مداد رنگی هستند که به شکل امیدوارکننده‌ای فقط ظرف ۶۰روز، سرطان را درمان می‌کند.

درمان سرطان در ۶۰ روز

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلان به نقل از دیلی‌میل، محققان ۷ ایالت آمریکا به رهبری دانشگاه رایس در هیوستون، یک دستگاه کاشتنی ۳ اینچی ساخته‌اند که، هم به ‌عنوان یک سیستم تشخیص سرطان و هم به‌عنوان یک سیستم تجویز دارو عمل می‌کند. پزشکان در ابتدا دارو و دُز مشخصی را برای بیمار را تجویز می‌کنند و سپس آن دارو را در دستگاه قرار می‌دهند تا در بدن او آزاد شود.

تنظیم‌کننده هیبریدی تولید مولکولی پیشرفته یا HAMMR مملو از حسگرهایی است که سلول‌های سرطانی با جهش سریع را کنترل کرده و انتشار داروهای ایمونوتراپی را براساس پاسخ بیمار تنظیم می‌کند. این نوع که به آن «درمان حلقه بسته» می‌گویند پیش از این برای مدیریت دیابت مورد استفاده قرار گرفته است. در دیابت بیمار یک مانیتور گلوکز دارد که به‌طور مداوم با یک پمپ انسولین در تعامل است. امید ویسه، مهندس زیستی و محقق اصلی تیم، گفت: «این دستگاه کاشتنی، یک انقلاب در درمان ایمونوتراپی سرطان است. دستگاه جدید، یکی از بسیار فناوری‌های جدید درمان سرطان است که در حال توسعه است.»

ایمونوتراپی نوعی درمان سرطان است که از مواد ساخته شده توسط بدن یا در آزمایشگاه برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کند؛ به این امید که بدن به‌طور طبیعی با سرطان مبارزه کند. محققان ادعا می‌کنند که این فناوری که در نوع خود نخستین به‌حساب می‌آید می‌تواند نتایج ایمونوتراپی را برای سرطان‌هایی که درمان آنها سخت است، مانند تخمدان و پانکراس بهبود بخشد و مرگ‌ومیر ناشی از سرطان را تا ۵۰درصد کاهش دهد.

دکتر امیر جزایری، یکی دیگر از محققان اصلی تیم هم می‌گوید: «این دستگاه به درکی از چگونگی تغییر سلول‌های سرطانی در زمان واقعی کمک می‌کند تا بتوانیم به‌طور موازی با آن تغییرات در دُز درمانی را پیگیری کنیم. یک روش کم‌تهاجمی به دستگاه اجازه می‌دهد تا در شکم کاشته شود. سپس به‌طور مداوم سرطان بیمار را کنترل می‌کند و دُز داروهای ایمونوتراپی آنها را در زمان واقعی تنظیم می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha