معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: بیمارستانی که توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار انتخاب می‌شود به نیاز بیمار بستگی دارد و براساس نوع بیمه، تخصص بیمارستان براساس جراحت و وضعیت بالینی بیمار هماهنگی توسط اورژانس انجام می‌شود تا مصدوم به بیمارستان منتقل شود.

انتخاب بیمارستان برای انتقال بیماران توسط اورژانس چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش سلامت نیوز، اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص پروتکل انتقال بیماران از صحنه وقوع حادثه به بیمارستان گفت: مردم برای درخواست آمبولانس و انتقال بیمار با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرند و کارشناس‌های پرستاری با گرفتن اطلاعات از فرد شرایط مصدوم و بیمار را ارزیابی می‌کنند. این درخواست‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند. یک بخشی از این تماس‌ها نیازی به اعزام آمبولانس ندارند اما بخش دیگر نیاز به اعزام آمبولانس و یا تیم فوریت پزشکی دارند.

وی در ادامه بیان کرد:برای آن دسته از تماس‌هایی که نیاز به اعزام تیم فوریت پزشکی دارند، آمبولانس، موتورلانس، اتوبوس و بالگرد به فراخور موضوع مأموریت یا تعداد و شرایط بیمار به محل حادثه یا محل حضور بیمار اعزام می‌شوند. زمانی که تیم‌ها به محل حادثه می‌رسند، اقدامات اولیه را متناسب با وضعیت بیمار یا مصدوم انجام می‌دهند.

وی درباره روش انتخاب بیمارستان و اینکه طبق چه اصولی بیمارستان را برای انتخاب بیمار انتخاب می‌کنند؟ بیان کرد: بیمارستانی که توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار انتخاب می‌شود به نیاز بیمار بستگی دارد. در این شرایط براساس نوع بیمه بیمار، نوع تخصص بیمارستان براساس جراحت و وضعیت بالینی بیمار هماهنگی توسط اورژانس انجام می‌شود تا مصدوم به بیمارستان منتقل شود.

فراهانی در ادامه تاکید کرد: البته یکی از شاخص‌های انتخاب بیمارستان که در اولویت نیروهای اورژانس قرار دارد رساندن بیمار به نزدیک ترین بیمارستان در فراخور نیاز بیمار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نزدیک بودن بیمارستان اهمیت بیشتری دارد یا مناسب بودن آن بیان کرد: مناسب بودن بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بیمارستان باید بتواند نیاز بیمار را برطرف کند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در خصوص نوع بیماران توضیح داد: بیماران به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته از بیماران بسیار بدحال هستند که باید به نزدیک ترین مرکز درمانی در کوتاه ترین زمان منتقل شوند. در این نوع از بیماران نوع بیمه و تخصص بیمارستان در اولویت دوم قرار می‌گیرد و نجات جان بیمار در اولویت تیم اورژانس است.

وی در ادامه توضیح داد: در این نوع بیماران انجام اقدامات اولیه مانند لوله گذاری، شوک الکتریکی و... به منظور نجات جان بیمار در اولویت است. در شهر تهران فرایند انتقال بیمار براساس طرح ارجاع انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگروضعیت بیمار در فرایند انتقال بدتر شود و قرار باشد که بیمار به بیمارستان مناسب منتقل شود، برنامه عوض شده و بیمار به نزدیک ترین بیمارستان منتقل خواهد شد.

گفتنی است، در موضوع انتقال آرمیتا گراوند به بیمارستان شائبه‌هایی توسط برخی رسانه‌های ضد انقلاب مطرح شده بود که طبق گفته‌های این مقام مسؤول اورژانس، دلیل انتقال وی به بیمارستان فجر، شرایط بیمار و نوع خدمات بیمارستان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha