معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با توجه به طیف گسترده تهدیدات دشمنان باید مجهزترین آزمایشگاه‌ها در مناطق مرزی راه اندازی شود تا بتوان با هرگونه تهدیدات زیستی به سرعت مقابله کرد.

باید مجهزترین آزمایشگاه‌ها در مناطق مرزی راه اندازی شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد لطیفی روز شنبه در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت که با حضور اساتید و روسای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه ۶ کشور در زنجان برگزار شد، افزود: باید قرارگاه عملیاتی مشترک وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی در برابر مهاجمان زیستی تشکیل شود.

لطیفی افزود: ما با وجود اینکه در معرض طیف وسیعی از تهدیدهای جنگ ترکیبی قرار داریم اما هنوز به این باور نرسیده ایم که دشمن به صورت لحظه ‌ای برای ما برنامه ‌ریزی می ‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین انتظار از دانشگاه های علوم پزشکی در این بخش، دیده بانی است، گفت: با توجه به برنامه های متعدد دشمنان باید برنامه ریزی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

لطیفی افزود: هوشیاری عنصر اصلی پدافند غیر عامل است که انتظار می رود دانشگاه های علوم پزشکی به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: تقویت زیرساخت های این حوزه نیز اهمیت دارد و بر این مبنا باید در مقابل تهدیدات مصون سازی لازم را داشته باشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به موضوع پدافند غیر عامل توجه ویژه ای دارند و این موضوع باید با حساست ویژه ای پیگیری شود، ادامه داد: اگر مدیران، این موضوع را آنگونه که باید و شاید درک نکنند، در معرض تهدیداتی قرار می گیریم که قابل جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده بود که آشوب عظیمی در کشور ایجاد شود، گفت: هوشیاری مردم و تاب آوری اجتماعی، کشور را در برابر این توطئه ها آسیب ناپذیر کرد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: اتاق های فکر دشمنان در حال برنامه ریزی علیه کشورمان است و با توجه به این موضوع، روسای دانشگاه ها باید با تمرکز بر ظرفیت های علمی و تحقیقاتی برای اولویت بندی مسائل و حل آنها برنامه ریزی کنند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این مراسم گفت: تشریح و تبیین اهداف پدافند غیر عامل در نظام سلامت، تبیین تهدیدات نوین در حوزه زیستی، شیمیایی و پرتویی و تبیین مخاطرات باروری و جوانی جمعیت با تاکید بر ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت از جمله اهداف این همایش ۲ روزه است.

داریوش تقی لو خاطر نشان کرد: ارایه راهکارهای مناسب در تهدیدات سایبری، ایجاد آمادگی در راستای مدیریت بهینه تهدیدات متعارف و نامتعارف و پیاده سازی نظام پاسخ در شرایط اضطراری از دیگر اهداف این همایش است.

این همایش امروز در محل همایش های بین المللی روزبه زنجان آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha