رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، در خصوص دسترسی به واکسن هاری برای آن دسته از شهروندانی که دچار حیوان گزیدگی می شوند، توضیحاتی داد.

واکسن هاری در کدام مراکز تزریق می شود/ ارائه خدمات رایگان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر،محمدرضا شیرزادی گفت: واکسن هاری برای موارد حیوان گزیدگی در بعضی از مراکز جامع خدمات سلامت کشور وجود دارد و این طور نیست که در همه مراکز، این واکسن موجود باشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در مراکز جامع سلامت، افزود: افرادی که دچار حیوان گزیدگی می‌شوند، در ابتدا برای آنها اقدامات درمانی شامل شستشوی محل گزش و سرم ضد هاری و بعد اگر لازم باشد، واکسن هاری تزریق می‌شود.

شیرزادی با اشاره به وجود دو نوع واکسن هاری فرانسوی و هلندی در کشور، گفت: این واکسن‌ها مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: تزریق واکسن هاری بر اساس سابقه فرد دچار حیوان گزیدگی، از ۲ تا ۴ نوبت تزریق می‌شود.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، با اعلام این مطلب که واکسن هاری بر اساس موقعیت جمعیتی در بعضی از مراکز خدمات جامع سلامت توزیع می‌شود، گفت: در تهران، ۶ یا ۷ مرکز به صورت شبانه روزی این واکسن را دارند و در تعدادی دیگر از مراکز خدمات جامع سلامت نیز، تا پایان وقت اداری، امکان دسترسی به واکسن هاری وجود دارد.

شیرزادی در واکنش به گلایه یکی از شهروندان که فرزند او در پارک پردیسان مورد حمله سگ بی صاحب قرار گرفته و برای تهیه واکسن هاری با مشکل مواجه شده بود، افزود: واکسن هاری در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت وجود ندارد و ممکن است در دسترسی به واکسن دچار مشکل شده باشد. اما به آسانی می‌توان از طریق جستجوی اینترنتی، آدرس مراکز را به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha