دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 361478

ایمپلنت دندان از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی دندان یا دندان‌هایی است که از دست رفته‌اند.اما نکته‌ای که افراد باید در نظر داشته باشند، این است که ایمپلنت کردن دندان شرایط خاصی دارد و برای هر فردی مناسب نیست. در واقع شما باید شرایط لازم برای ایمپنت را در نظر داشته باشید.

شرایط لازم برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی دندان یا دندان‌هایی است که از دست رفته‌اند.

اما نکته‌ای که افراد باید در نظر داشته باشند، این است که ایمپلنت کردن دندان شرایط خاصی دارد و برای هر فردی مناسب نیست. در واقع شما باید شرایط لازم برای ایمپنت را در نظر داشته باشید.

 در ادامه در رابطه با این شرایط توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.
شرط اول برای ایمپلنت: سلامت عمومی

ایمپلنت دندان

فردی که کاندیدای کاشت دندان با ایمپلنت است، باید از سلامت عمومی کافی برخوردار ‌باشد. پیش از انتخاب این روش برای داشتن دندان‌های زیبا بهتر است یک چکاپ کلی از وضعیت سلامت خود داشته باشید.

شما باید از نظر داشتن بیماری‌هایی از قبیل بیماری های خونی، دیابت، بیماری‌های کلیوی، پوکی و نرمی استخوان و فشار خون کاملا سالم باشید.

همچنین داشتن سابقه سکته قلبی یا داشتن دریچه مصنوعی قلب، فرد را از کاندیدا بودن برای البته بیمارانی که چنین مشکلاتی در سلامت عمومی خود دارند باید به طور خاص به دندانپزشکی مراجعه کنند که برای بیماران خاص کار ایمپلنت و یا کارهای دندانپزشکی دیگر را انجام می‌دهد زیرا در برخی شرایط با هماهنگی دندانپزشک و پزشک متخصص بیمار می‌توان شرایط را برای داشتن متخصص ایمپلنت و پزشک متخصص بیمار باز می‌گردد، دور می‌کند.

راستی اگر عادت به دندان قروچه دارید حتماً سعی در برطرف کردن آن داشته باشید تا مانعی برای ایمپلنت دندان شما پیش نیاید.

البته بیمارانی که چنین مشکلاتی در سلامت عمومی خود دارند باید به طور خاص به دندانپزشکی مراجعه کنند که برای بیماران خاص کار ایمپلنت و یا کارهای دندانپزشکی دیگر را انجام می‌دهد زیرا در برخی شرایط با هماهنگی دندانپزشک و پزشک متخصص بیمار می‌توان شرایط را برای داشتن متخصص ایمپلنت و پزشک متخصص بیمار باز می‌گردد.

شرط مهم برای ایمپلنت سلامت استخوان فک

علاوه بر رفع مشکلات سلامت عمومی شما باید سلامت فک خود را نیز در نظر داشته باشید. احتمالاً بدانید که پیچ تیتانیوم (همان ایمپلنت)، در میان استخوان‌های فک کاشته می‌شود و تاج دندانی بر روی آن قرار می‌گیرد. از این رو سلامت استخوان‌های فک بسیار مهم است.

مشکلات فکی که افراد ممکن است از آن‌ها رنج ببرند، می‌تواند شامل مواردی همچون عدم تراکم کافی استخوان  تحلیل استخوان و مناسب نبودن جایگاه استخوان در فک باشند.

شما اگر به یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید، اولین کاری که انجام می‌دهد دستور تصویربرداری از فک است. با استفاده از تصاویر  تراکم استخوان‌های فکی شما و جایگاه آن‌ها مشخص شده و در نهایت درمان لازم نیز تجویز می‌گردد.

ایمپلنت دندان

با توجه به مشکلات فرد ممکن است به پیوند استخوان فک نیاز داشته باشد. همچنین در برخی موارد ارتودنسی و جراحی فک نیز به قرار گرفتن فکین در جایگاه مناسب کمک می‌کنند.

سلامت لثه از شرایط ایمپلنت

لثه محافظ دندان و پوششی بر روی ایمپلنت است. افرادی که مشکلاتی شامل تحلیل لثه، کوتاهی طول تاج دندان، لثه‌های عفونت کرده و غیره دارند در قدم اول باید برای رفع این مشکلات اقدام نمایند. زیرا فقط در این صورت است که امکان انجام ایمپلنت را خواهند داشت.

ایمپلنت دندان

چنین بیمارانی می‌توانند با توجه به تجویز دندانپزشک از روش‌های درمانی از قبیل مصرف آنتی بیوتیک، جراحی پیوند لثه، جراحی افزایش طول تاج دندان و غیره استفاده نمایند.

ایمپلنت دندان در دندانپزشکی برلیان

شما می‌توانید برای مشاوره رایگان ایمپلنت دندان و آشنایی با روند کار به دندانپزشکی برلیان با آدرس اینترنتی  bereliandental.com سر بزنید.

 دندانپزشکی برلیان ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و درمانی دندان از جمله ایمپلنت می‌تواند گزینه مناسب برای انجام کارهای درمانی و زیبایی دندان‌های شما باشد.

چرا افراد ممکن است به ایمپلنت نیاز داشته باشند؟

همانطور که پیش از این گفتیم ایمپلنت دندان یکی از روش‌های مرسوم برای جایگزینی دندان یا دندان‌هایی است که از دست رفته‌اند. دلیل از دست رفتن دندان می‌تواند به موارد مختلفی بازگردد:

اولین مورد پوسیدگی شدید و بیش از حد دندان به طوری است که ریشه و عصب دندان آسیب دیده باشد و با روش هایی هچون عصب کشی و درمان‌های دیگر مشکل حل نمی‌شود. در این شرایط احتمالاً دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان شود. در این صورت جای خالی دندان همیشه فرد را آزار می‌دهد. علاوه بر دندان مصنوعی، ایمپلنت نیز می‌تواند این مشکل را حل کند.
از دیگر افرادی که ممکن است به ایمپلنت نیاز داشته باشند، می‌توانیم به افرادی اشاره کنیم که سال‌ها پیش دندان خود را از دست داده‌اند اما مدتی است که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند و حالا می‌خواهند با ایمپلنت کردن، از دندان‌های طبیعی‌تر و زیباتر بهره مند شوند.

ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت

حالا تا اینجا ما سعی کردیم بگوییم که چگونه شرایط را برای ایمپلنت کردن دندان‌های خود آماده کنید. سوالی که ممکن است در این شرایط برایتان پیش بیاید این است که اصلا چرا ایمپلنت یا همان کاشت دندان به این اندازه اهمیت دارد؟ چرا باید با جراحی‌های مختلف و داروهای متفاوت، خودمان را برای داشتن ایمپلنت آماده کنیم؟

ما پاسخ این سوالات شما را با شرح دادن مزایای ایمپلنت، به شما ارائه می‌دهیم:

مزایای این روش زیبایی دندانپزشکی عبارت است از:

  1. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ایمپلنت این است که این روش درمانی طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی دارد. یعنی بیمار یک بار هزینه می‌کند و در صورت کمک گرفتن از دندانپزشک متخصص و استفاده از ایمپلنت با کیفیت می‌تواند برای سال‌های طولانی از دندان‌هایی طبیعی و زیبا بهره‌مند شود.
  2. دومین مزیتی که باید حتماً به آن اشاره کنیم این است که دندان‌های ایمپلنت شده در طول زمان لق نمی‌شوند. فرد با داشتن این دندان‌ها می‌تواند به راحتی صحبت کند، غذاها را بجود و کارهای روزانه خود را انجام دهد. بدون اینکه نگران جابجایی، لق شدن یا مشکلات دیگر برای ایمپلنت‌ها باشد.
  3. از سوی دیگر شاید آن مزیت اصلی که افراد زیادی را به سمت ایمپلنت کردن دندان می‌کشاند، زیبایی طبیعی این دندان‌ها باشد. دندان‌های ایمپلنت شده نسبت به دندان‌های مصنوعی متحرک، طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و این طبیعی بودن باعث زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس افراد می‌شود.
  4. و مزیت مهم دیگری که باید از آن نام ببریم این است که  کاشت دندان‌ باعث می‌شود استخوان‌های فک‌های شما در طول زمان از بین نرود؛ به عبارت دیگر تحلیل نرو. بدین ترتیب شما ساختار چهره و فک خود را از دست نخواهید داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha