چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 361589

مراقبت از پوست در نوجوانی در عین حال که مهم است، کمی پیچیده به نظر می‌رسد. نوجوانان هم‌زمان با بلوغ، برای اولین بار با تغییرات هورمونی و به دنبال آن جوش، آکنه، جوش‌های سرسیاه، لک و خشکی پوست سروکار پیدا می‌کنند.

مراقبت‌های لازم برای انواع پوست نوجوانان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،مهم‌ترین گام در بحث مراقبت از پوست، شناخت نوع پوست است. علاوه بر این، یکی از عوامل اصلی موفقیت برنامه مراقبت از پوست، استمرار در انجام دادن آن است؛ بنابراین سعی کنید برنامه های مراقبت از پوست‌تان را ساده در نظر بگیرید تا بتوانید هرچه بیشتر به آن پایبند باشید. در این زمینه وسواس به خرج ندهید و به‌خاطر داشته باشید مهم‌ترین نکته سلامت است. در ادامه با انواع پوست آشنا می‌شویم.

مراقبت‌های لازم برای انواع پوست نوجوانان 1. مراقبت پوست معمولی| پوست معمولی رنگ و بافت یکنواخت، صافی و نرمی دارد و فاقد لک‌های واضح و جوش است. منافذ آن هم به‌سختی قابل مشاهده‌اند و سطح آن نه چرب و نه خشک است. پوست معمولی به دلیل داشتن مقدار متعادلی آب و چربی و گردش خون مناسب معایب کمی دارد. اگر پوست معمولی دارید، کافی است هر روز دو مرتبه صورت‌تان را با شوینده ملایم بشویید تا کثیفی و عرق از بین برود. بعد از شست‌وشو، از یک مرطوب‌کننده ساده برای تامین رطوبت پوست استفاده کنید و با استفاده از یک ضدآفتاب مناسب از آن در مقابل پرتوهای نور آفتاب و آسیب‌های محیطی محافظت کنید.

2. مراقبت از پوست خشک| وب‌سایت وب‌مد، پوست خشک را با مولفه‌های کدر، پوسته‌پوسته، دچار خارش و تقریبا بدون منافذ توصیف می‌کند. اگر پوست خشکی دارید، هر بعدازظهر صورت‌تان را با یک شوینده خیلی ملایم بشویید. این کار به پیشگیری از خشک شدن پوستتان کمک می‌کند. بعد از آن، از یک کرم مرطوب‌کننده بدون عطر و الکل استفاده کنید. همچنین مراقب باشید که زمان زیادی را زیر آب خیلی داغ در حمام نگذرانید. آب داغ چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برد و باعث خشک‌تر شدن آن می‌شود. علاوه بر این‌که شست‌وشوی زیاد پوست نیز به تحریک و تشدید خشکی آن منجر می‌شود.

3. مراقبت از پوست چرب| پوست چرب معمولا منافذ باز و ظاهر براقی دارد، مستعد آکنه است و امکان بروز جوش‌های سرسیاه روی آن هم وجود دارد. برنامه مناسب برای نوجوانانی که پوست چرب دارند، استفاده از یک شوینده مخصوص پوست‌های چرب، یک مرطوب‌کننده و ضدآفتاب فاقد چربی و در صورت بروز جوش، یک ترکیب ضدجوش است؛ به این ترتیب که باید روزی دو مرتبه، صبح و شب، صورت‌تان را با شوینده بشویید و پس از آن ضدجوش بزنید و بعد ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده در برنامه صبح می‌توانید با استفاده از ضدآفتابی که آب‌رسانی خوبی دارد، رطوبت پوست را تامین کنید.

4. مراقبت از پوست مختلط| پوست مختلط به پوستی گفته می‌شود که برخی ویژگی‌های پوست خشک یا معمولی و برخی ویژگی‌های پوست چرب را داشته باشد. مراقبت از این نوع پوست کمی مشکل به نظر می‌آید. به همین دلیل بهتر است از یک شوینده خیلی ملایم برای تمیز کردن صورت استفاده کرد، یک ترکیب ضدجوش برای بهبود وضعیت چربی در قسمت‌های چرب و یک مرطوب‌کننده فاقد چربی برای کل صورت. ضدآفتاب این نوع پوست‌ها هم بهتر است فاقد چربی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha