چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علاوه بر فرسودگی ۵۰ بیمارستان در شهر تهران، سه هزار و ۲۰۰ هکتار از کالبد پایتخت هم فرسوده است که مراکز بهداشتی و درمانی در این محدوده قرار گرفتند.

۵۰ بیمارستان تهران فرسوده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز چهارشنبه در هشتمن کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین المللی مدیریت بیمارستان و منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی، افزود: از مجموع ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی، ۸۵ درصد آنها مستهلک و قدمت بالا دارند، با توجه به اینکه تهران روی پنج گسل قرار گرفته ۷۰ درصد بیمارستان‌های پایتخت قدمت بالای ۴۰ سال دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیت نیاز به نوسازی دارند.

زالی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ، فرایند ساخت‌وساز بیمارستانی در کشور چالاک بوده و شاهد افتتاح مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور هستیم و زیرساخت‌ها به جلو می‌رود.

به گفته رئیس کنگره بین المللی مدیریت بیمارستان، توسعه تخت‌های بیمارستانی در کنار توجه به زیرساخت‌های بهداشتی انجام می‌شود و در دانشگاه‌های علوم پزشکی ساخت مراکز درمانی همگام با احداث مراکز بهداشتی پیش می‌رود و حاکی از تفکر منطقی و راهبری در نظام سلامت است.

زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان از نظر زلزله خیزی جزو پنج کشور دنیا است و بلایای طبیعی نیز می‌توانند تهدیدی برای مراکز بهداشتی و درمانی باشند، ایمنی سازی بیمارستانی بحث فانتزی نیست بلکه بحث جدی و ضرورتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: امروزه بیمارستان با مریض خانه قدیم متفاوت است، ساخت آنها با سایر مراکز مانند مسکن، برج و غیره متفاوت بوده و باید علاوه بر توجه به بحث ایمن سازی، دارای اتاق های استریل، هوشمند و مدرن باشد.

زالی به ساخت بیمارستان هوشمند مهدی کلینیک و غدیر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از تکنولوژی‌های مدرن و به روز از لحاظ تجهیزات و فضا برخوردار بوده که اکنون پذیرای بیماران از نقاط مختلف کشور است.

وی پیشنهاد داد: ضرورت دارد بسته ای در رابطه با ساخت بیمارستان های هوشمند در برنامه‌ هفتم توسعه تدوین یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha