رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: درصد خیلی کم از خانواده‌ها و شاید ۲ تا ۳ درصد و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد، مشاوره پیش از ازدواج می‌گیرند.

چند درصد خانواده‌ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می‌کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک سوم جامعه ما نیاز به خدمات روانشناختی دارند که این امر عدد بالایی است و بی‌توجهی نسبت به آن می‌تواند پیامدهایی داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر خشونت بر مسائل روانشناختی نیز تصریح کرد: تاثیر خشونت‌های روانی، عاطفی و کلامی بر روان افراد بسیار بیشتر از خشونت فیزیکی است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور کشور با بیان اینکه ما دچار سونامی مشکلات روانشناختی هستیم، درباره لزوم اقداماتی برای پیشگیری اولیه و ثانویه در این زمینه توضیح داد: اولویت دادن به خانواده‌ به عنوان بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی، یکی از مسائل مهم است چراکه فروپاشی خانواده می‌تواند مسائلی ایجاد کند. ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیته و پست مدرن هستیم؛ اگر در گذشته شب نشینی بین خانواده‌ها وجود داشت، امروز هر کسی در گوشه‌ای در اتاق خود است. آداب و سنن محلی و ملی خود را کنار گذاشتیم.

فتحی با بیان اینکه ارتقای سطح سواد سلامت روانی، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی باید در دستور کار ما قرار گیرد، اظهار کرد: درصدی از خانواده‌ها مشاوره پیش از ازدواج می‌گیرند اما این امر کفایت نمی‌کند. این درصد خیلی کم و شاید ۲ تا ۳ درصد و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه من به دنبال پیشنهاد راه‌اندازی روانشناس خانواده هستم، گفت: همانطور که پزشک خانواده داریم باید روانشناس خانواده داشته باشیم. مثلا هر ۱۰۰ الی ۵۰۰ خانواده یک روانشناس داشته باشند تا بتوانند تعامل مستمر و مداوم با او داشته باشند و نگذارند مشکلات روانشناختی آنها مزمن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha