سردار عباسعلی محمدیان در برنامه میز خدمت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که عصر امروز با حضور شماری از روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت در مسجد حسین شهید واقع در خیابان استاد حسن بنا برگزار شد، به صورت مستقیم به مشکلات انتظامی شهروندان رسیدگی کرده و به سوالات و درخواست‌های آنان پاسخ داده و دستور رسیدگی صادر کرد.

شناسایی ۳۸ هزار معتاد متجاهر در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به طرح کنترل الکترونیکی سارقان سابقه‌دار گفت: این طرح که با همکاری فراجا و قوه قضائیه انجام می‌شود طبق پیش‌بینی‌هایما باعث کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌های خرد خواهدشد.

سردار عباسعلی محمدیان در برنامه میز خدمت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که عصر امروز با حضور شماری از روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت در مسجد حسین شهید واقع در خیابان استاد حسن بنا برگزار شد، به صورت مستقیم به مشکلات انتظامی شهروندان رسیدگی کرده و به سوالات و درخواست‌های آنان پاسخ داده و دستور رسیدگی صادر کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه پلیس پاسخگویی به مطالبات مردم را جزو اولویت‌های اصلی خود می‌داند، گفت:در همین راستا نیز فرماندهان پلیس در بازه‌های زمانی مختلف در مرکز ۱۹۷ حاضر شده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند. علاوه بر آن برپایی میز خدمت نیز از دیگر اقداماتی است که امروز شاهد اجرای آن در این محله از تهران بودیم.

وی درباره مطالبات مطرح شده از سوی مردم در این برنامه گفت: مطالباتی نظیر برخورد با معتادان متجاهر، برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با سرقت و ... در این دیدار مستقیم بارها از سوی مردم مطرح شد. در حوزه مبارزه با موادمخدر باید بگویم که اولویت ما برخورد همزمان با فروشندگان کلان موادمخدر و همچنین خرده فروشان است. همزمان جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز بر اساس قولی که به مردم دادیم ادامه می‌دهیم.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در برخی مناطق تهران از جمله میدان شوش و هروی که موادمخدر به صورت آشکار به فروش می‌رسید، ما طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کرده و همزمان برخوردهای لازم با افراد متخلف را نیز انجام دادیم به طوری که اکنون دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی در این مناطق نیستیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخورد با فروشندگان موادمخدر نیز در دستورکار قرار دارد، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر در تهران کشف شده است، این حاصل ده ها عملیات است و بعضا این مواد به صورت گرمی کشف شده و به این حجم رسیده است. همچنین طبق قولی که به مردم داده بودیم ۳۸ هزار معتاد متجاهر را شناسایی و جمع‌آوری کردیم که برخی‌ها در کمپ ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند و برخی دیگر نیز رهاسازی شدند.

وی درباره حضور ماموران پلیس در سطح شهر نیز گفت: ماموران به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت در شهر حضور دارند و با تخلفات و جرائم رخ داده برخورد می‌کنند.

محمدیان به موضوع حجاب نیز اشاره کرد و گفت: یک سری افراد قانون‌شکنی کردند که از جمله موارد آن می‌توان به برخی قانون شکنی‌ها در حوزه حجاب اشاره کرد.در شرایطی که دشمناین موضوع را جزو دستاوردهای خود برای مبارزه با جمهوری اسلامی مطرح کرده بود، ما شاهد آن هستیم که این موضوع موجب گلایه مردم است و امروز نیز مواردی از این دست مطرح شد. بر اساس پیام مقام معظم رهبری در مشهدالرضا که فرمودند «اگر مردم می‌دانستند چه سیاست و توطئه‌ای پشت کشف حجاب است، متوجه تبعات آن می‌شدند» باید مردم را با این نقشه‌ها آشنا کنیم؛ دشمن می‌خواست هنجارشکنی در حوزه عفاف و حجاب را در برخی مناطق رواج و همان وضعیت را به دیگر شهرها گسترش دهد.

وی ادامه داد: فرمانده فراجای کشور برای مقابله با این کار و توقف اقدامات بعضا سازمان یافته از سوی برخی افراد ، تیم‌های مختلفی را به سمت آن مناطق اعزام کرد هر چند دشمنان به دنبال قبح‌شکنی بودند ولی پلیس کار خود را آغاز و اجازه ورود به افراد بی‌حجاب را به آنجا نداد و در ادامه حتی یک سری مراکز را نیز پلمب کرد.

محمدیان با بیان اینکه پلیس ایستادگی کرد تا به قانون‌شکنان ثابت کند که قانون و مردم حرف اول را می‌زنند، گفت: یک سری ابزارها از جمله جریمه پیامکی تا سه بار برای رانندگان خودروهایی که سرنشینان کشف حجاب کنند ارسال می‌شود و بعد از سه بار هم اقداماتی مانند توقیف وسیله نقلیه را به دنبال دارد که این موارد بر اساس قانون در دستورکار پلیس قرار دارد. همچنبن با افرادی که در حوزه عفاف و حجاب به صورت عمد هنجارشکنی کنند برخورد قانونی می‌کنیم و تاکنون اقدامات پلیس باعث کاهش آمار جرایم در این حوزه شده ولی موفقیت بیشتر در این راستا نیازمند همکاری مردم است.

طوفان‌الاقصی فتح بابی است برای نابودی اسراییل

وی بامحکوم کردن تجاوزگری رژیم اشغالگر قدس در ده ها گذشته و نیز بمباران مناطق مسکونی ساکنان فلسطین در روزهای اخیر، گفت: امیدواریم خداوند به همه رزمندگان توان و قدرت بدهد که با رژیم اشغالگر مقابله کنند البته طوفان‌الاقصی فتح بابی است برای نابودی اسراییل و ان‌شاالله پیش‌بینی مقام معظم رهبری که فرمودند اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، محقق می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره درخواستی برای برای برداشتن دوربین طرح پلاک زوج و فرد در ابتدای یکی از خیابان‌های محله استاد حسن بنا نیز گفت: دوربین‌های پلاک زوج و فرد نباید در زمان اقامه نماز فعال باشد تا نمازگزاران به راحتی به مسجد بیایند، این موضوع به همکاران راهور ارجاع و قطعا پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که باید به صورت مستقیم با مردم در ارتباط باشیم و این از تاکیدات فرمانده محترم فراجا هم هست. به همین دلیل نیز امروز در این مسجد حاضر شدیم و در آینده در مساجد دیگر تهران نیز حضور خواهیم یافت.

محمدیان افزود: برای اینکه شهروندان و مردم امنیت داشته باشند، گشت‌های کلانتری به صورت مستمر در مناطق حضور دارند؛ این شاخص نیز در ارزیابی کلانتری‌ها تاثیرگذار است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه امنیت و سرعت حضور ماموران در صحنه‌های عملیات مختلف پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، اضافه کرد: گشت‌های موتوری را برای ماموران فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و همچنین کلانتری‌ها فعال کردیم تا ماموران انتظامی بتوانند در کمترین زمان ممکن برای حل مشکلات مردم در محل حاضر شوند.

وی درباره گلایه مردم از موضوع سرقت نیز اظهارکرد: سرقت که یکی از گلایه‌های مردم است، رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی، بیکاری و اعتیاد دارد؛ تحریم‌های بین‌المللی باعث فشار اقتصادی شده و سرقت‌های خرد به همین دلیل از سوی معتادان افزایش پیدا کرده است. البته ما در این خصوص برنامه داریم و قرارگاه مبارزه با سرقت ما فعال است. همچنین در زمینه کاهش سرقت‌های مهم با همکاری خوب قوه قضاییه، شرایطی را ایجاد کردیم که دیگر سارقان سابقه دار به سادگی از زندان آزاد نمی‌شوند. همچنین با همکاری فراجا و قوه قضاییه کنترل سارقان سابقه‌دار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که قطعا باعث کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌های خرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha