شاخص‌های درنظر گرفته شده برای ارتقاء سلامت مردم در لایحه برنامه هفتم با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

شاخص‌های ارتقاء سلامت برای اصلاح به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و ماده (۶۸) به دلیل مغایرت به سیاست‌های کلی نظام (ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب) برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

بر اساس ماده (۶۸) که به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، در اجرای بند (۱۲) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می‌شود:

پیش از رای گیری روح الله متفکر آزاد در مخالفت با ماده (۶۸) آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست و در ادامه رحمت الله نوروزی در موافقت با ماده (۶۸) اعلام کرد که این ماده می‌تواند نظام سلامت کشور را ارتقاء دهد.

علی اصغرباقرزاده به عنوان نماینده کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در موافقت با ماده (۶۸) گفت: در جلسات متعدد و تخصصی با پژوهشگاه جدول ماده ۶۸ نهایی شده و فقط مختص به کمیسیون تلفیق یا نشست‌های وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: در این جدول پرداختی برای بسیاری از اقلام دارویی به ۳۰ درصد کاهش یافته و به موضوع رفع کمبود پزشک هم تاکید شده است. همچنین به رفع دغدغه‌های بیماران دیابتی و سایر بیماران توجه شده است.

محمدباقرقالیباف که امروز ریاست صحن را بر عهده دارد در این باره توضیح داد: برخی از این شاخص‌ها با سیاست‌های کلی نظام مغایر است و اگر قرار است مجلس به آن رای دهد و باید طبق سیاست‌های کلی اصلاح شود در غیر این صورت برای اصلاح باید به کمیسیون ارجاع شود.

در نهایت ماده (۶۸) رای نیاورد تا برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha