چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 361955

آسیا در حال حاضر ۴۵ درصد از کل موارد سرطان سینه در جهان و ۵۸ درصد از مرگ‌ومیر ناشی از سرطان دهانه رحم دنیا را ثبت کرده است.

اوج‌گیری سرطان زنان در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ویفروم، هر دلار سرمایه‌گذاری در مداخلات برای کمک به دستیابی به اهداف حذف سرطان دهانه رحم می‌تواند بیش از ۳ دلار به اقتصاد بازگرداند.

این بیماری علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر پزشکی و علمی، سالانه باعث مرگ میلیون‌ها نفر می‌شود و با ادامه افزایش نرخ سرطان در سطح جهان، تأثیر آن بر زنان شدیدتر می‌شود.

تا زمانی که در آسیا تغییری ایجاد نشود، پیش‌بینی می‌شود که موارد سرطان سینه ۲۱ درصد و بروز سرطان دهانه رحم بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ تا ۱۹ درصد افزایش یابد.

تغییرات جمعیتی در منطقه از جمله انتقال برخی کشورها از وضعیت درآمد پایین‌تر به بالاتر در این امر نقش دارند همچنین آگاهی و دسترسی زنان به خدمات بهداشتی مورد نیاز نیز نقش موثری در روند کاهشی آن دارد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اهدافی را برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان سینه به میزان ۲.۵ درصد در سال بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ و برای دستیابی به اهداف مرتبط با واکسیناسیون، غربالگری و درمان تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است تا در مسیر حذف سرطان دهانه رحم در قرن آینده قرار گیریم.

نتایج بررسی نشان داد که باید برای اولویت دادن به سلامت زنان، با پیشگیری و مراقبت بهتر در سرطان سینه و دهانه رحم، کار کنیم.

بیایید روی آنچه می‌توانیم امروز تغییر دهیم تا آینده‌ای سالم‌تر و مرفه برای آسیا و اقیانوسیه ایجاد کنیم، تمرکز داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha