یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 362124

زمانی که میخواهید کار بزرگی انجام دهید، باید از دیگران نیز کمک بگیرید؛ اما انگیزه دادن به دیگران برای انجام کاری که فکر می کنید مهم است، روش های خودش را دارد.

9 راه برای ایجاد انگیزه در دیگران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی ای ان، زمانی که میخواهید کار بزرگی انجام دهید، باید از دیگران کمک بگیرید. اما انگیزه دادن به دیگران برای انجام کاری که فکر می کنید مهم است، یکی از بزرگترین چالش های رهبری و هدایت یگ گروه است.

تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها با هدف بخشیدن و امید دادن به یکدیگر برانگیخته می‌شوند.

در اصل مردم می خواهند اعمال خود را کنترل کنند، برای کارهایی که انجام داده اند به رسمیت شناخته شوند، چیزهای جدید یاد بگیرند و احساس کنند کاری که انجام می دهند، اهمیت دارد. پس چگونه می توانید آن را هدایت کنید و انگیزه کافی به آنها ببخشید تا مسیر را به درستی طی کنند؟

از آنها سوال بپرسید

از آنها بپرسید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید، در چه زمانی و چرا به آن نیاز دارید. توضیح تصویر بزرگتر به دیگران این امکان را می دهد که ببینند مشارکت آنها چقدر اهمیت دارد و زمینه لازم برای تصمیم گیری بهتر در مورد نحوه انجام وظایف را برای شما و آنها فراهم می کند.

آنها را درگیر موضوع کنید

از آنها بپرسید که چه چیزی لازم دارند تا درگیر مسیر و موضوع شوند. هر کس متفاوت است و آنچه ممکن است برای یک نفر بسیار انگیزه بخش باشد، می تواند برای دیگری عذاب باشد. دریابید که چه چیزی به آنها انگیزه می دهد و انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

موفقیت ۱

به آنها اعتماد کنید

به آنها این اختیار را بدهید تا تصمیم بگیرند که چگونه کار را در چارچوب و با پارامترهای خاصی انجام دهند. به آنها مالکیت بدهید، اما مطمئن شوید که می دانند شما برای سؤالات بیشتر در دسترس هستید و از آنها حمایت می کنید.

به آنها الهام ببخشید

توضیح دهید که چرا از آنها سوال پرسیده اید، یا چرا آنها را انتخاب کرده اید. دانش، مهارت ها و تجربیاتی را فهرست کنید که آنها را کاملاً برای انجام کار آماده می کند. مردم اغلب انتظارات شما را برآورده می‌کنند، بنابراین انتظارات زیادی داشته باشید و به آنها بگویید که انتظار موفقیت دارید و به آنها امید بدهید.

از آنها قدردانی کنید

از آنها صمیمانه تشکر و آنها و کارهایی که کرده اند را تحسین کنید و بازخوردهای مثبت را با سرپرستان خود و همچنین با سایر هم تیمی ها به اشتراک بگذارید.

پیروزی

به آنها پاداش دهید

شواهد ملموسی از قدردانی آنها ارائه دهید. یک یادداشت دست نویس بفرستید و از آنها برای تلاش اضافی برای یک پروژه بزرگ تشکر کنید. گواهی ها، کارت های هدیه، لوح ها، یک پروژه جالب دیگر و مسئولیت بیشتر همه راه هایی برای پاداش دادن به مردم هستند. حتی اگر فقط بودجه کمی دارید، می توانید کاری برای نشان دادن قدردانی خود انجام دهید.

آنها را به چالش بکشید

یک رقابت دوستانه را بین تیم ها یا بخش ها شروع کنید، به طور ایده آل رقابتی که در آن همه می توانند برنده شوند یا چیز جدید و جالبی یاد بگیرند. رقابت را بین تیم‌ها حفظ کنید، نه افراد، تا از جنجالی شدن آن جلوگیری کنید.

موفقیت را درکنار هم جشن بگیرید

موفقیت را به عنوان یک تیم جشن بگیرید، اما سهم هر فرد را بشناسید و آن را مورد تقدیر و تشکر قرار دهید. اگر واقعاً پروژه بزرگی است، آن را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید که می توان آنها را جشن گرفت.

آنها را در جریان امور بگذارید

حتی پس از تکمیل مشارکت آنها، به آنها اطلاع دهید که پروژه چگونه بوده است. به خصوص اگر آنها از ابتدا تا انتها بخشی از پروژه نبوده اند، مطمئن شوید که مشارکت آنها برای موفقیت نهایی آن مهم است.

اگر می خواهید کارهای بزرگ انجام دهید، به همکاری دیگران نیاز دارید. ایجاد انگیزه در دیگران کمک می کند تا در کنار یکدیگر راحت تر به موفقیت برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha