دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه استعمال سیگار در زنان نسبت به مردان روند افزایشی بیشتری داشته و روند رشد بالای ۷۰ درصد داشته، گفت: در مجموع حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مردان و کمتر از ۴ درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند.

رشد ۷۰ درصدی استعمال سیگار در زنان / کاهش سرطان‌ها با کنترل دخانیات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مسجدی در نشست تشکیل میز تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات به منظور سیاست‌گذاری و راهبری مسائل اساسی این حوزه، اظهار کرد: موضوع دخانیات امری فرابخشی و چند سازمانی است که به جز عوامل درونی، تحت تاثیر مسائل بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه استعمال دخانیات یکی از مهمترین تجارت‌های سودآور دنیاست که برای یک الی دو کشور بیشتر نیست، ادامه داد: بر اساس اعلام بانک جهانی همه کشورهای دنیا از صنعت دخانیات سودی نمی‌کنند، مافیای بین المللی در پشت صحنه است که دنبال سود آن است و برای سودش هدفمند عمل می‌کند. حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مردان و کمتر از ۴ درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند و این گروه مورد هدف مافیای بین‌المللی است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، عنوان کرد: استعمال سیگار در میان خانم ها نسبت به آقایان روند افزایشی بیشتری داشته است و استعمال سیگار در میان خانم‌ها روند رشدی بالای ۷۰ درصد داشته است. حتی برای دختران ۱۲ تا ۱۵ سال تا ۱۳۳ درصد افزایش داشته است‌. این ارقام تکان دهنده است. شاید برای تفریح و وقت پر کنی دختر نوجوان به این امر نگاه می‌کند اما عوارض استعمال دخانیات ۱۵ الی ۲۰ سال بعد اثر را نشان می‌دهد.

مسجدی با بیان اینکه از طریق کنترل دخانیات می‌توان یک سوم سرطان‌ها را در کشور کاهش داد، افزود: ۱۲ تا ۱۴ درصد جامعه ما دخانیات مصرف می‌کنند و وظیفه ما حمایت از گروه ۸۵ درصدی است که دخانیات مصرف نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha