یک مطالعه جدید نشان می دهد انجام شیمی درمانی بلافاصله قبل از درمان استاندارد کمورادیوتراپی ممکن است خطر مرگ یا عود سرطان دهانه رحم را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

شیمی درمانی به موقع میزان مرگ سرطان دهانه رحم را کاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد که انجام شیمی درمانی قبل از درمان استاندارد کمورادیوتراپی (CRT) می‌تواند میزان بقا را بهبود بخشد و از عود سرطان در افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم جلوگیری کند.

بر اساس این مطالعه، یک دوره اولیه شیمی درمانی شش هفته‌ای می‌تواند خطر مرگ یا عود سرطان را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

به گفته دکتر «النا راتنر»، رئیس بخش اُنکولوژی زنان در مرکز سرطان ییل کنتیکت، «شیمی درمانی القایی، که در آن برخی از شیمی درمانی قبل از درمان قطعی انجام می‌شود، معمولاً قبل از جراحی برای سرطان تخمدان و رحم انجام می‌شود.»

اگرچه کمتر در مورد سرطان دهانه رحم استفاده می‌شود، این نوع شیمی درمانی ممکن است به از بین بردن بیماری‌های میکروسکوپی یا ضایعات کوچک‌تر که با CRT به تنهایی حذف نمی‌شوند، کمک کند.

سرطان دهانه رحم زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوشش دهانه رحم در ناحیه تحتانی رحم سرطانی می‌شوند. عمدتاً سرطان دهانه رحم توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می‌شود.

به گفته محققان، احتمالاً مکانیسم‌های متعددی وجود دارد که توضیح می‌دهد چرا دور اضافه شیمی درمانی بقا را بهبود می بخشد.

شیمی درمانی با استفاده از کربوپلاتین و پاکلیتاکسل ممکن است مکان‌های متاستاتیک غیرقابل تشخیص بیماری را فراتر از لگن درمان کند.

این امکان وجود دارد که سلول‌های سرطانی میکروسکوپی یا کوچک در اسکن‌های PET/CT شناسایی نشوند، و در حالی که جراحی و پرتودرمانی مؤثر هستند، هر دو درمان موضعی هستند، به این معنی که مناطق بسیار خاصی از بدن را درمان می‌کنند.

از طرف دیگر شیمی درمانی سیستمیک است و می‌تواند سلول‌های سرطانی خارج از محل جراحی یا میدان پرتو را از بین ببرد.

راتنر می‌گوید: «به احتمال زیاد سلول‌های سرطانی خارج از میدان تشعشع را کاهش می‌دهد و می‌کشد، که علی‌رغم تشعشعات شیمیایی می‌توانند رشد کرده و متاستاز بدهند.»

همچنین ممکن است شیمی درمانی القایی با کاهش اندازه تومور و افزایش حساسیت سلول‌های سرطانی به تشعشع، کارایی شیمی درمانی را بهبود بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha