مصرف پروتئین شیر پگاه به علت ایجاد حرارت و دیرهضم بودن کمک به چربی سوزی و عضله سازی میکند. برای خرید به فروشگاه حیمارکت مراجعه نمایید.

مصرف پروتئین شیر پگاه باعث سلامتی انسان می شود + شواهد علمی

شیر یکی از مواد غذایی با کیفیت برای بدن انسان است. غنی بودن با کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم ، زینک ، ریبوفلاوین و ... باعث می شود بسیاری از نیاز های غذایی شما تامین شود. از طرف ارزش غذایی پروتئین موجود در شیر گاو ، به علت نزدیک بودن به شیر انسان از لحاظ خواص تغذیه ای، باعث حفظ و ایجاد عضلات می شود. همچنین پروتئین شیر پگاه به علت اینکه از مواد اولیه تازه تولید می شود، ماندگاری، طعم و عطر بهتری به مصرف کننده ارائه می دهد.

از آنجائیکه پروتئین موجود در هر لیوان شیر کم است ( حدود 3.3 گرم در هر 100گرم) و برای دریافت 30 گرم پروتئین باید 1 لیتر شیر مصرف شود، از این رو ورزشکاران ترجیح می دهند بجای شیر ، به مصرف پروتئین شیر (milk protein) بپردازند.

پروتئین شیر در هر صد گرم شامل حدود 70 تا 90 گرم پروتئین بسته به نوع تولید محصول میباشد. از این رو با مصرف حدود 34 گرم پروتئین 90 درصد یا 43 گرم پروتئین 70 درصد، میتوان حدود 30 گرم پروتئین با کیفیت دریافت نمود.

نتایج سلامتی پروتئین شیر پگاه بر بدن

با بررسی شواهد علمی به برخی از فواید مصرف پروتئین شیر پگاه اشاره شده است:

کاهش اشتها

پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ، سه درشت مغذی هستند که به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر می گذارند.

مطالعات نشان می دهد که پروتئین تا حد زیادی سیر کننده ترین است. این به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید. پروتئین شیر به علت دیرهضم بودن باعث ایجاد سیری بیشتر در بدن انسان می شود.

پروتئین سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می دهد. همچنین سطح هورمون YY را افزایش می‌دهد، هورمونی که به شما احساس سیری می‌دهد.

تمام پروتئین ها این روند سلامتی را باعث می شوند ولی اگر قصد شما ایجاد سیری بیشتر در نتیجه کاهش وزن بیشتر است، پروتئین شیر از جمله پروتئین شیر پگاه قطعا انتخاب هوشمندانه شما خواهد بود.

تمام پروتئین های شیر از جمله پروتئین شیر پگاه شامل ترکیب پروتئینی 80 درصد کازئین و 20 درصد وی میباشند. این میزان ضربدر درصد پروتئین محصول می شود. طبق فرمول بالا ، 100 گرم پروتئین شیر 70 درصد شامل 56 گرم کازئین و 14 گرم وی میباشد.

پروتئین باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شود

پروتئین بلوک سازنده عضلات شماست. شروع به ساخت یک آپارتمان را بدون آجر در نظر بگیرید. آیا شدنی است؟ قطعا خیر، از این جهت بدون مصرف پروتئین رشد و تقویت عضلات امکانپذیر نیست.

بنابراین، خوردن مقادیر کافی پروتئین به شما کمک می کند تا توده عضلانی خود را حفظ کنید و در هنگام انجام تمرینات قدرتی باعث رشد عضلات می شود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی پروتئین می تواند به افزایش توده و قدرت عضلانی کمک کند.

برای ساخت عضلات توصیه می‌شود بجای پروتئین شیر از پروتئین وی پگاه استفاده نمایید. اگرچه اکثر مقالات علمی تاکید کرده اند که پروتئین شیر مانند پروتئین وی ‌میتواند به عضله سازی کمک ‌کند ولیکن بهتر است برای عضله سازی سریع از پروتئین وی استفاده شود.

بالا نگه داشتن مصرف پروتئین همچنین می تواند به جلوگیری از کاهش عضله در طول کاهش وزن کمک کند.

مصرف پروتئین شیر پگاه باعث سلامتی انسان می شود + شواهد علمی

تقویت و محافظت از استخوانها

یک افسانه در بین ایرانیان ‌میگوید پروتئین برای سلامتی شما مضر است!!

موضوعی که کاملا خلاف جریان آب عمل ‌میکند و بدن بدون پروتئین ‌نمیتواند تکامل پیدا ‌کند و مصرف نکردن پروتئین ، باعث ‌میشود که، عضلات ، استخوانها ، پوست ، مو و اعضای بدن در معرض آسیب جدی قرار می گیرند.

تمام مقالات علمی و مطالعات طولانی مدت نشان ‌میدهد که پروتئین، از جمله پروتئین های حیوانی (پروتئین شیر ، پروتئین وی ، پروتئین گوشت و ...) فواید عمده ای برای سلامت استخوان دارد.

طبق مطالعات علمی کارشناسان جیمارکت ، افزایش مصرف پروتئین باعث دریافت مزایای بسیاری از قبیل موارد زیر میشود:

  • عضله سازی
  • کمک به حفظ عضلات
  • کمک به ترمیم بدن بعد از فعالیت شدید
  • حفظ سلامتی کلی بدن و اندام بدن

افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند، با افزایش سن، توده استخوانی را بهتر حفظ می کنند و خطر پوکی استخوان و شکستگی بسیار کمتری دارند.

این امر به ویژه برای زنانی که در معرض خطر بالای پوکی استخوان پس از یائسگی هستند، اهمیت دارد.

مصرف پروتئین شیر پگاه باعث سلامتی انسان می شود + شواهد علمی

افزایش متابولیسم و چربی سوزی

مصرف پروتئین ها از جمله پروتئین شیر و پروتئین وی پگاه می ‌تواند متابولیسم شما را به سرعت افزایش دهد.

این به این دلیل است که بدن شما از کالری برای هضم و استفاده از مواد مغذی موجود در غذاها استفاده می کند. که به آن اثر حرارتی غذا (TEF) ‌گفته می شود.

با این حال، همه غذاها از این نظر یکسان نیستند. در واقع، پروتئین اثر حرارتی بسیار بالایی دارد.

طبق تحقیقات ، مصرف زیاد پروتئین شیر پگاه به طور قابل توجهی متابولیسم را افزایش می دهد و تعداد کالری هایی که می سوزانید را افزایش می دهد. از طرف دیگر به علت دیر جذب بودن پروتئین شیر پگاه ، باعث کاهش گرسنگی نیز ‌میشود که به عنوان یک مدار دو سوئه (چربی سوزی و کاهش گرسنگی) عمل میکند.

افرادیکه پروتئین بیشتری در طول روز مصرف ‌میکنند میتوانند 100 تا 260 کالری به نسبت افراد عادی بسوزانند.

همچنین مصرف پروتئین شیر پگاه شامل موارد زیر ‌میشود که اختصارا توضیح ‌داده ‌شده است:

کاهش میل به غذا

مصرف غذاهای با پروتئین بیشتر ‌میتواند تمایل به ‌خوردن میان وعده (وعده های اضافه) در اواخر شب را کاهش دهد. تنها با ‌خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا در طول شبانه روز ‌میتواند این تاثیر را بر روی بدن شما بگذارد.

کاهش فشار خون

چندین مطالعه نشان می ‌دهد که مصرف بیشتر پروتئین می تواند فشار خون را کاهش دهد. برخی مطالعات کاهش ریسک سکته قلبی را نشان میدهد.

کمک به ریکاوری بدن

در صورت آسیب دیدگی، مصرف پروتئین شیر پگاه می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند.

سخن پایانی

پروتئین بلوک سازنده معماری انسان است. در واقع بدون مصرف پروتئین ، شاهد از دست ‌دادن عضلات و افزایش کالری دریافتی می شوید. پروتئین نه تنها به عضله سازی کمک می کند بلکه با ایجاد حرارت در بدن باعث افزایش سوخت و ساز در نتیجه کالری سوزی میشود. همچنین مصرف پروتئین شیر پگاه باعث سیر ماندن ‌میشود. این بدان علت است که دیر هضم بوده و اشتها را کاهش می دهد.

درباره میزان و زمان مصرف پروتئین شیر و سایر پروتئین های پگاه به سایت فروشگاه جیمارکت مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha