فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با انسولین جدید کنترل بهتری برای قند خون وجود دارد هزینه‌ها کاهش یافته و درگیری‌های چشمی کم می‌شود.

کاهش هزینه‌های درمانی دیابت با انسولین‌ داخلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عطیه آموزگار فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع کاهش هزینه‌های درمانی دیابت با تکنولوژی انسولین‌های جدید داخلی گفت: قند زیر صد طبیعی است بین صد تا صد و بیست و پنج پیش دیابت است و افراد با این میزان قند خون اگر رژیم غذایی و ورزش را رعایت نکنند دچار دیابت می‌شوند.

وی با بیان اینکه قند ناشتا ۱۲۶ و بالاتر و بیماری که قند دو ساعته بالای دویست دارد دچار دیابت است افزود: انسولین جدید در بیشتر موارد فقط نیاز به یک بار تزریق برای کنترل قند خون دارد. اگر این انسولین جدید در بیماران دیابتی درست تزریق شود با یک بار قند خون آن‌ها کنترل می‌شود.

آموزگار با اشاره به اینکه با این انسولین جدید دیگر استرس تزریق در چند وعده برای بیمار وجود ندارد تصریح کرد: اگر بیمار در وعده ناهار کربوهیدرات مصرف کند انسولین را در همان وعده تزریق می‌کند و اگر در وعده شام کربوهیدرات بیشتری مصرف کند انسولین را در وعده شام تزریق می‌کند. تزریق در روز یک بار با یک سوزن و میزان اندازه‌گیری قند خون نیز یک بار در روز است.

فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: به این ترتیب استرس بیماران کمتر شده و کمتر افت قند را تجربه می‌کنند. تعداد مراجعات به بیمارستان کمتر می‌شود. با انسولین جدید کنترل بهتری برای قند خون وجود دارد هزینه‌ها کاهش یافته و درگیری‌های چشمی کم می‌شود. تعداد افراد کمتری دچار دیالیز و مشکلات کلیه می‌شوند.

آموزگار با بیان اینکه انسولین جدید هنوز وارد بازار نشده است گفت: پس از ورود این انسولین پزشکان و بیماران با نحوه استفاده از آن آشنا می‌شوند. قیمت انسولین جدید قطعاً اقتصادی‌تر خواهد بود. از آنجایی که این انسولین در کشور خودمان تولید می‌شود از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر بوده و تمام سود آن مربوط به کشورمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha