سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت اقتصاد باید اولویت خود را به مردم با تخصیص به موقع ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه دارو و خود دارو نشان دهد.

اسحاقی: تخصیص ارز واردات مواد اولیه دارو اولویت وزارت اقتصاد باشد

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا،سلمان اسحاقی با اشاره به ضرورت تخصیص به موقع ارز برای تامین دارو، بیان کرد: وزارت اقتصاد تنها وزارت مشترک بین تمام وزارتخانه ها برای کنترل قیمت ها به شمار می‌رود. وزارت بهداشت در خصوص واردات تجهیزات، غذا و دارو نقش دارد. وزارت اقتصاد نیز در خصوص تخصیص ارز و اعتبار نقش بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: وزارت اقتصاد باید توجه ویژه‌ای در تخصیص ارز کالاهایی که مستقیما در زندگی و معیشت مردم نقش دارد، داشته باشد. وزارت اقتصاد باید اولویت خود را به مردم در حوزه دارو و خوراکی های ضروری نشان دهد. باید اعتبار و ارز در زمان خود تخصیص یابد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما اکنون باید در خصوص تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه دارو یا خود دارو اقدام کنیم. اگر در زمان خودش این تخصیص ارز انجام نشود، دارو در یک بازه زمانی طولانی تری وارد خواهد شد و دیگر به درد مردم نمیخورد.

وی تاکید کرد: ما شاهد هستیم در روزهای اول دولت سیزدهم نگران این بودیم که حتی در پرداخت حقوق و دستمزد با مشکل مواجه شویم اما با مدیریتی که در کلان کشور انجام شد ما دیدیم هیچ خلایی ایجاد نشد. وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت سعی دارند تا در ریل خود قرار بگیرند. در خصوص مواردی مانند دارو اگر وزارت اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشد، برای مردم ماندگار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha