رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هر یک از شهروندان که برند خاصی از شیرخشک را نیاز داشتند می توانند از طریق سامانه ۱۹۰، محل توزیع آن برند را جویا شوند.

اجاره شماره ملی نوزادان جدیدترین شیوه قاچاق شیرخشک در سیستان و بلوچستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حبیب غزنوی شامگاه دوشنبه در کمیته تدابیر ویژه دارویی استان افزود: با توجه به اینکه عده ای سودجو، از طرق غیرقانونی اقدام به قاچاق شیرخشک به خارج از کشور می کردند از ۲۰ مهر ماه سامانه هایی برنامه ریزی شد تا نظارت ها تشدید و جلوی قاچاق این محصول که مورد نیاز شیرخواران است گرفته شود.

دکتر صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این خصوص گفت: برای جلوگیری از قاچاق، افراد با ثبت کدملی شیرخوار امکان دریافت شیرخشک یارانه ای را دارند اما متاسفانه عده ای با جمع آوری شماره های ملی نوزادانی که نیاز به شیرخشک ندارند اقدام به سودجوئی می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: با توجه به اینکه عده‌ای سودجو از طرق غیرقانونی اقدام به قاچاق شیرخشک به خارج از کشور می‌کردند، از ۲۰ مهرماه سامانه‌هایی برنامه‌ریزی شد تا نظارت‌ها تشدید و جلوی قاچاق این محصول که مورد نیاز شیرخواران است، گرفته شود.

وی افزود: غالب مشکلی که در استان در خصوص کمبود شیرخشک مطرح می شود با تقویت نظارت ها و کوتاه شدن دست دلالان و قاچاقچیان، رفع خواهد شد.

عباس زاده محمودی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم در این جلسه با اشاره به در نظر گرفتن مجازات هایی برای خانواده هایی که شماره ملی نوزادشان را در اختیار افراد سودجو قرار می دهند، گفت: اثبات این امر که مشخصات و شماره ملی نوزاد در اختیار غیر قرار گرفته است به راحتی صورت می پذیرد و از قطع سهمیه شیرخشک تا پیگرد قانونی برای خانواده خاطی با عنوان تخلف فروش کالای موضوع قاچاق را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجازات شرکت ها، برای شرکت ها و موسسات متخلف مجازاتی معادل چندین برابر بالاترین میزان مجازات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: اگر در مواردی سازمان یافتگی این اقدامات به ثبت برسد نیز مجازات حبس تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در بحث قاچاق شیرخشک، مقصد قاچاق، استان ماست و موارد تخلف بخصوص در داروخانه ها در استان ما قلیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha