شواهد جدید ارتباط بین سطح تستوسترون و خطر ابتلا به آرتروز را تایید می کند.

میزان پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر از مدیکال نیوز، آرتریت (آرتروز) یک بیماری شایع و مزمن است. گاهی اوقات مشخص نیست که چرا برخی از افراد به آرتروز مبتلا می‌شوند و برخی دیگر نه.

محققان هنوز به دنبال درک عواملی هستند که افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلاء به آرتریت قرار می‌دهد، از جمله اینکه هورمون‌ها چگونه نقش دارند.

یک مطالعه جدید نشان داد که سطوح پایین تستوسترون ممکن است با افزایش خطر ابتلاء به آرتریت همراه باشد.

محققان ارتباط بین سطح تستوسترون و خطر آرتریت را بررسی کردند. آنها از طریق تجزیه و تحلیل بیش از ۱۰۰۰۰ بزرگسال دریافتند که سطوح پایین تستوسترون با افزایش خطر ابتلاء به آرتریت مرتبط است.

نویسندگان مطالعه حاضر خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده بود که سطح تستوسترون ممکن است بر پیشرفت آرتریت تأثیر بگذارد. آن‌ها می‌خواستند در تجزیه و تحلیل مطالعاتی خود بیشتر به این ارتباط بپردازند.

این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان مبتلا به آرتریت نسبت به شرکت‌کنندگانی که آرتریت نداشتند، سطح تستوسترون پایین‌تری داشتند. همچنین مشخص شد که سطوح پایین تستوسترون با خطر بالاتر ابتلاء به آرتریت در تجزیه و تحلیل با استفاده از مدل‌های خاص مرتبط است.

تجزیه و تحلیل زیر گروه آنها نشان داد که ارتباط بین تستوسترون پایین و آرتریت در شرکت کنندگان با شاخص توده بدنی بالاتر و در میان شرکت کنندگان زن بیشتر بود.

محققان همچنین شرکت کنندگان را بر اساس سطح تستوسترون به چهار گروه تقسیم کردند. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، دریافتند گروهی که بالاترین سطح تستوسترون را داشتند، در مقایسه با گروهی که کمترین سطح تستوسترون را داشتند، ۵۱ درصد با خطر کمتر ابتلاء به آرتریت مواجه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha