شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 363429

کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی است که از رنگ های سایه و روشن برای برجسته کردن و ایجاد ظاهری سه بعدی برای چهره استفاده می شود. این یک روش عالی برای ایجاد ظاهری شاداب و جوان‌تر است. برای کانتورینگ صورت، به انواع سایه، کرم پودر یا پنکیک و براش کانتورینگ نیاز دارید. کانتورینگ یک تکنیک آرایشی پیچیده است که نیاز به تمرین دارد. با این حال، با کمی استمرار در این کار، می توانید یاد بگیرید که چگونه از آن برای ایجاد ظاهری زیبا و جذاب برای صورت خود استفاده کنید.

کانتورینگ صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

کانتورینگ صورت چیست؟

به نقل از کلینیک زیبایی آرتا بیوتی، کانتورینگ برای برجسته یا پنهان کردن قسمت هایی از صورت انجام می شود. به عبارت دیگر با استفاده از کانتور می توان نقاط قوت صورت را برجسته کرد و نقاط ضعف را پنهان کرد.

در این روش از دو رنگ آرایشی روشن و تیره استفاده می کنند. معمولاً رنگ های تیره تر برای نواحی مانند اطراف تیغه بینی، زیر چانه، پایه استخوان فک و کانتورهای روشن برای قسمت بالای لب، روی چانه بیشتر به کار می رود.

کانتورینگ صورت در آرایش های روزمره و سبک برای ایجاد تناسب و تعادل در همه قسمت های استفاده می شود.

کانتورینگ صورت برای فرم های مختلف صورت

کانتورینگ را می توان برای فرم های مختلف صورت استفاده کرد. در اینجا چند نکته برای کانتورینگ فرم های مختلف صورت را با هم یاد می گیریم:

صورت بیضی

رایج ترین فرم صورت حالت بیضی شکل است و به همین دلیل، نیازی به کانتورینگ زیادی ندارد. با این حال، می توانید از روش برای ایجاد زاویه در قسمت بالایی و پایینی صورت استفاده کنید.

برای این کار، سایه تیره را برای کانتور کردن قسمت زیر استخوان گونه، خط فک و اطراف بینی خود به کار ببرید. از سایه روشن برای هایلایت کردن پیشانی، بالای استخوان گونه و زیر چشم خود کمک بگیرید.

صورت گرد

صورت های گرد و پهن باید به نحوی آرایش شوند که عرض صورت را کم کنیم و طول آن را افزایش دهیم. برای این کار باید سمت راست و چپ صورت را تیره کنید، یعنی خطی زیر استخوان گونه بکشید و تا پیشانی ادامه دهید تا شقیقه ها تیره تر شود. برای زاویه دادن جزئی به فک باید خط زیر فک از کنار صورت تا گوش کشیده شود و سپس به استخوان زیر گونه وصل شود.کانتورینگ صورت برای فرم های مختلف صورت

صورت مربع

برای افرادی که صورت مربعی دارند، باید دو طرف پیشانی یعنی شقیقه ها را تیره کنید. خط زیر گونه ها باید عمودی باشد اما دقت کنید که از کنار صورت به شقیقه ها متصل نشود. خطی را بکشید که زیر استخوان گونه و در امتداد گردن و خط فک منحنی می شود و تا خط رویش مو نزدیک استخوان گونه ادامه می یابد.

از تیره شدن قسمت بالای پیشانی یا خط مو خودداری کنید. مطمئن شوید که زیر استخوان ابرو تار به نظر نمی رسد. در عوض، باید قسمت بالای استخوان ابرو را روشن کنید و کناره های چانه را تیره کنید تا زوایای صورت ایجاد شود.

صورت قلبی

در این نوع کانتورینگ سعی می کنیم اندازه نیمه بالایی صورت (پیشانی) را با اندازه نیمه پایینی صورت هماهنگ کنیم. بنابراین، باید دو طرف پیشانی خود را تیره کنید. همچنین با یک شیب ملایم زیر گونه را از پهلو به شقیقه وصل کنید.

با کانتورینگ صورت به شکل قلب، گوشه فک نباید تا قسمتی از مو که نزدیک گوش است تیره شود. برای متعادل کردن زاویه چانه، بهتر است زیر چانه تیره تر شود. با هایلایت کردن وسط پیشانی و بین دو ابرو، روی چانه و زیر استخوان گونه تا گوشه فک، قسمت های باریک صورت را پهن تر نشان می دهیم.

کاربرد کانتورینگ صورت

شاید از خود بپرسید که کاربرد کانتورینگ صورت در آرایش چیست؟ پاسخ این است که هنگام کانتور کردن انواع اشکال صورت، ایجاد سایه های روشن و تیره، برخی از قسمت های صورت پررنگ و برجسته و برخی دیگر عمیق و فرورفته هستند. این کار باعث ایجاد نقص در چشم عموم می شود. اما با کانتورینگ این ایرادات و عیوب صورت تا حد زیادی پوشانده می شود و قسمت های زیبا و جذاب صورت بیشتر نمایان می شود. در واقع قسمت هایی از صورت را که می خواهیم بیشتر دیده شوند روشن و برجسته می کنیم و قسمت هایی از صورت را که می خواهیم کمتر ببینیم تیره می کنیم.

فرق کانتور و هایلایتر

هایلایتر و کانتور تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و از چند طریق می توان تفاوت آنها را بررسی کرد. اما تفاوت اصلی کانتور و هایلایتر به هدف استفاده مربوط می شود. از تکنیک های کانتورینگ برای تقویت نقاط قوت صورت و برجسته کردن نقاط ضعف آن استفاده می شود.

اگرچه هدف اصلی از استفاده از هایلایتر ایجاد یک جلوه آرایش روشن و خیره کننده است. اما از یک زاویه می توان گفت که این دو محصول با هم سازگاری دارند و با پنهان کردن ایرادات صورت در ایجاد چهره ای منحصر به فرد به ما کمک زیادی می کنند.

مراحل کانتورینگ

اگر آموزش کانتورینگ صورت را به طور کامل یاد بگیرید می توانید زیبایی خود را چند برابر کنید. برای این منظور 7 مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید:

1. مشخص کردن فرم صورت

اگر مطمئن نیستید که صورتتان چه شکلی است، از جلو یک سلفی بگیرید. همانطور که موهای خود را به عقب می کشید، دید واضحی از صورت خود دارید. به قد و طول پیشانی، شکل استخوان گونه و خط فک و فک خود دقت کنید. طول و عرض هر آیتم به شما کمک می کند تا فرم صورت خود را تعیین کرده و آرایش چشم را به درستی انجام دهید.

2. آماده کردن صورت

صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید تا آرایش شما روی پوست خشک یا چین و چروک جمع نشود. استفاده از پرایمر اختیاری است؛ اما به ماندگاری آرایش شما کمک می کند. پوست را با کمی کرم پودر یا کانسیلر با رنگ طبیعی صاف کنید تا برخی از لک ها را بپوشانید.

3. کانتور کردن

بسته به فرم صورت خود یکی از روش های کانتورینگ را انتخاب کنید و نواحی لازم را تیره کنید. افراد مبتدی ممکن است در چند بار اول نتوانند این کار را درست انجام دهند. اما با تمرین بهترین نتیجه را به شما خواهد داد.

4. استفاده از هایلایتر

از پودر، کانسیلر روشن تر یا هایلایتر در قسمت هایی از صورت مانند پیشانی، نوک بینی، اطراف چشم و ابرو، بالای استخوان گونه که به طور طبیعی نور را منعکس می کنند استفاده کنید.

5. زدن رژگونه

استفاده از رژگونه روی گونه مهم ترین مرحله در تکنیک کانتورینگ صورت شما نیست، اما کمک می کند آرایش شما طبیعی تر به نظر برسد.

۶. محوکردن فضای بین هایلایت و سایه

محو کردن خطوط به ویژه در این فرآیند مهم است. از یک برس بزرگ و کرکی یا اسفنج آرایشی استفاده کنید تا فضای بین سایه ها و هایلایت ها را محو کنید تا خط شما طبیعی تر به نظر برسد.

7. فیکس ‌کردن آرایش

این کار به خصوص اگر در یک روز گرم تابستان به مهمانی می روید می تواند ماندگاری آرایش شما را بیشتر کند. استفاده از پودر فیکس آرایش شما را تا پایان روز ثابت نگه می دارد.

نکاتی درباره کانتورینگ

  • پودر فیکس کننده پس از کانتورینگ، آرایش شما را ثابت می کند.
  • قبل از کانتورینگ، صورت خود را با پرایمر آماده کنید تا محصولات آرایشی بهتر روی پوست شما بنشینند.
  • اگر مبتدی هستید، از کانتورینگ یک ناحیه کوچک از صورت خود شروع کنید تا بتوانید مهارت های خود را بالا ببرید.

با رعایت این نکات، می توانید ماندگاری کانتورینگ صورت خود را افزایش دهید. به طور کلی، ماندگاری کانتورینگ صورت با محصولات آرایشی پودری حدود 6 تا 8 ساعت است. اما با محصولات آرایشی مایع یا کرمی، ماندگاری کانتورینگ به 4 تا 6 ساعت می رسد.

نکاتی درباره کانتورینگ

از چه براشی برای کانتور استفاده کنیم؟

اگر مبتدی هستید، می توانید از یک براش کانتورینگ با سر بزرگ استفاده کنید. این براش ها به شما کمک می کنند تا سایه ها را به راحتی روی پوست پخش و ظاهری طبیعی ایجاد کنید. برای کانتور کردن صورت، به دو نوع براش نیاز دارید:

براش کانتورینگ: این براش برای اعمال سایه تیره و ایجاد سایه در صورت استفاده می شود. براش کانتورینگ باید سر گرد و پرپشت داشته باشد تا بتواند سایه را به راحتی روی پوست پخش کند.

براش هایلایتینگ: این براش برای سایه زدن رنگ های روشن و ایجاد روشنایی در صورت کاربرد بیشتری دارد. براش هایلایتینگ با سر کوچک و تخت به راحتی سایه های روشن را روی پوست پخش می کند.

ماندگاری کانتورینگ صورت

ماندگاری محصولات آرایشی کانتورینگ با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی، محصولات آرایشی پودری ماندگاری بیشتری نسبت به محصولات آرایشی مایع یا کرمی دارند. پوست های چرب معمولاً ماندگاری آرایش کمتری نسبت به پوست های خشک دارند. فعالیت بدنی زیاد نیز می تواند باعث پاک شدن طودتر آرایش از روی صورت شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کانتورینگ صورت و استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان کلینیک زیبایی آرتا بیوتی، به وب سایت https://artabeautycenter.com مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha