آیا می‌دانستید که در سراسر دنیا، رشته‌های پزشکی بیشترین فرصت‌های کاریابی را دارند. کشورهای متعددی برای جذب پزشکان خارجی پیشرو هستند تا نیاز به نیروی ماهر کادر درمان را از طریق جذب مهاجران بین‌المللی از بین ببرند. کانادا، انگلستان، آلمان و استرالیا از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان به شمار می‌روند. در این مقاله و در کمتر از سه دقیقه به معرفی شرایط زندگی و کار پزشک مهاجر در این کشورهای می‌پردازیم. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات مفیدی از بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به دست‌ بیاورید.

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کجاست؟

کانادا؛ بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در آمریکای شمالی

استخدام پزشکان در کانادا سال ۲۰۲۲ تقریبا ۱۳ درصد افزایش یافته است؛ باتوجه‌به درآمد چند ۱۰ هزار دلاری پزشکان در کانادا زندگی ایده‌آلی را در این کشور تجربه خواهند کرد. پزشکان متقاضی ورود به کانادا باید مدرک پزشکی معتبر به سفارت ارائه بدهند. بالاترین پرداخت دستمزد در این زمینه کاری، مربوط به ایالت‌های مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا می‌شود. در ادامه به معرفی پیش‌نیازها و بخشی از شرایط اقامت در کانادا برای پزشکان می‌پردازیم:

  • داشتن مدرک پزشکی از دانشگاه‌های معتبر
  • درخواست ارائه مجوز از سمت شورای کانادا و دریافت آن
  • گذراندن دوره یک‌ساله تحصیلات تکمیلی زیر نظر علوم پزشکی استان موردنظر
  • دریافت گواهی رسمی از کالج پزشکی کبک، کالج سلطنتی پزشکی و جراحی کانادا و کالج family physicians of canada

این مراحل شامل پرداخت هزینه‌های تایید و ترجمه مدرک، شرکت در آزمون‌های ورودی، هزینه ارائه درخواست و گزارش است که متقاضی مهاجرت باید در مجموع تقریبا ۸۰۰۰ دلار برای اشتغال به‌عنوان پزشک در کانادا پرداخت کند.

ارائه مدرک زبان؛ یکی از عوامل افزایش امتیاز اکسپرس اینتری

اثبات مهارت زبانی از نیازمندی‌های دیگر کار در کانادا است؛ پزشک متقاضی مهاجرت به این کشور باید به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط کافی داشته باشد. البته در بیشتر موارد داشتن دانش انگلیسی اثبات‌شده با نمره آیلتس برای کار در کانادا کافی است.

داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ورود به کانادا الزامی است؛ هر چه نمره آزمون‌های زبان مثل آیلتس بالاتر باشد، امتیاز نهایی فرد در برنامه‌های اکسپرس اینتری افزایش می یابد. نمره بالای زبان انگلیسی یکی از عوامل تاثیرگذار بر محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری است. این امتیاز برای بررسی شرایط افراد برای حضور در کانادا از طریق جذب نیروی ماهر یا همان اکسپرس اینتری انجام می‌شود.

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کجاست؟

استرالیا؛ کشوری با حداقل ۵۵ درصد نرخ پذیرش مهاجران پزشک

میزان درآمد و رفاه در استرالیا به شکل قابل‌توجهی بالا است؛ ازاین‌رو مهاجرت به روش‌های کاری یکی از محبوب‌ترین راه‌های ورود به استرالیا برای متقاضیان مهاجرت به شمار می‌رود. برای مهاجرت کاری پزشکان در استرالیا علاوه‌بر مدارک کلی که باید به سفارت ارائه دهید، قبولی در آزمون‌های AMC، MC و CAT نیز ضروری هستند. پزشکان متقاضی مهاجرت به استرالیا باید حداقل نمره ۷ در آزمون آیلتس یا سطح B در آزمون OET را دریافت کنند.

برای پذیرش کاری پزشکان بین‌المللی محدودیت سنی وجود دارد. به این منظور که متقاضیان تا سن ۴۵ سالگی شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت. متوسط درآمد پزشکان سال ۲۰۲۲ در استرالیا بیش از ۸۰ دلار سالیانه برآورد شده است. و شانس دریافت پیشنهاد کاری بالاتر از ۴۵ سال به‌شدت کاهش می‌یابد.

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کجاست؟

انگلیس؛ امکان حضور در یکی از کارآمدترین سیستم‌های درمانی اروپا

ساعات کاری پزشکان در انگلستان ۸ تا ۶ و نیم عصر برقرار است که باتوجه‌به نوع فعالیت فرد تغییر می‌کند؛ برای مثال پزشکان جراح در موارد اورژانسی مثل تصادف در ساعت‌های خارج از کار به جراحی مشغول می‌شوند. باتوجه‌به ساعت کاری بالا درآمد پزشکان در انگلیس از ۴۰۰۰۰ دلار تا بیش از ۸۰۰۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۳ برآورد شده است.

شرکت در آزمون‌های مرحله‌ای یکی از الزامات اشتغال در مشاغل کادر درمانی کشورهای مختلف محسوب می‌شود. برای مثال استرالیا و کانادا علاوه‌بر مدارک دیگر برای اثبات تخصص، از متقاضیان آزمون ورودی می‌گیرند؛ ازاین‌رو اشتغال تخصص‌های پزشکی در استرالیا و مهاجرت پرستاران به کانادا از مواردی هستند که نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی دارند.

اجازه همراه کردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال برای متقاضیان مهاجرت از طریق پزشکی وجود دارد. درآمد بالا، امکان دریافت درآمد در دوران کارآموزی، دریافت کوپن پزشکی برای خرید از فروشگاه و دریافت مرخصی بارداری به مدت یک سال و دوماه از مزیت‌های مهاجرت کاری پزشکان به انگلیس به شمار می‌روند

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کجاست؟

آلمان؛ بیش از ۹۰۰۰ درخواست از پزشکان برای ورود به این کشور

آلمان در سال‌های گذشته به‌طور میانگین ۹۰۰۰ درخواست برای ورود پزشکان دریافت کرده است. این آمار نشان‌دهنده محبوبیت بالای این کشور اروپایی میان متقاضیان کار و به‌ویژه کادر درمان محسوب می‌شود. برای ورود به بازار کار پزشکی در آلمان، مدرک زبان B2، پیشنهاد شغلی و حداقل داشتن دوسال سابقه کاری الزامی است.

موارد نام برده شده از شرایط قبل از ورود به آلمان است؛ بااین‌حال با ورود به خاک آلمان نیز نیاز به گذراندن دوره و آزمون‌هایی برای اثبات دانش زبانی خود دارید. قبولی در آزمون زبان آلمانی پزشکی برای اثبات مهارت فرد از شرایط ماندگاری در آلمان و اشتغال است. همچنین افراد با داشتن سن در بازه ۲۵ تا ۴۰ شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کاری از آلمان را دارند.

اخذ ویزای کاری برای مهاجرت پزشکان؛ یکی از خدمات موسسه مهاجرتی ویزاموندیال

کشورهای انگلستان، آلمان، کانادا و استرالیا از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص به شمار می‌روند. متوسط درآمد پزشکان در این کشورها قابل توجه است تا زندگی مطلوبی را برای زندگی بعد از مهاجرت ایجاد کند.

عناوینی مثل پزشک عمومی، متخصص بیهوشی، روان‌پزشک، فیزیوتراپ، پرستار، کارشناس رادیولوژی، متخصص اطفال، زنان‌وزایمان و چشم پزشک زیرمجموعه کادر درمان و رشته پزشکی برای مهاجرت هستند. درآمد افراد باتوجه‌به تجربه کاری، مهارت، نمره آزمون‌های ورودی، استان و نوع تخصص متغیر است؛ بنابراین انتخاب بهترین مقصد باتوجه‌به سطح انتظار فرد و شهر زندگی تاثیر بسیاری بر آینده شغلی مهاجر می‌گذارد.

تعیین مقصد دقیق مهاجرت باتوجه‌به فاکتورهای متعددی مثل تخصص فرد، نیاز کشور هدف و متوسط درآمد پزشکان انجام می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از افراد باتجربه و منابع معتبر برای دریافت اطلاعت و مشاوره استفاده کنید. یکی از منابع در دسترس و معتبر موسسه مهاجرتی ویزاموندیال است که بهترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کند. برای تماس با این موسسه مهاجرتی کلمه ویزاموندیال را در گوگل جستجو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha