یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 363495

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای مدیریت دیابت نوع ۲ حیاتی است و حتی می‌تواند به پیشگیری یا معکوس کردن این بیماری کمک کند.

هفت جابجایی ساده غذا برای معکوس کردن دیابت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو به نقل از سان، موسسه دیابت بریتانیا می‌گوید:"هنگام زندگی با دیابت نیازی به حذف هیچ ماده غذایی‌ای ندارید. نکته کلیدی آن است که برای میان وعده‌های مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید به طوری که مواد سالم در رژیم غذایی تان قرار گیرند و مراقب اندازه وعده‌های خود باشید". هم چنین، زندگی با چاقی مهم‌ترین عامل خطر برای دیابت نوع ۲ است.

در ادامه به هفت تعویض ماده غذایی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت اشاره می‌شود:

۱-فرنی به جای غلات


به جای غلات فرنی را با میوه، مغزها، دانه‌ها یا کره بادام زمینی پر کنید. جو دوسر بسیار مقرون به صرفه است و گنجاندن آن در رژیم غذایی باعث می‌شود فیبر بیش تری دریافت کنید و قند خون را کاهش می‌دهد. اگر صبح وقت ندارید فرنی درست کنید جو دوسر را یک شبه آماده نمایید. جو دوسر اگر یک شب در یخچال باقی بماند شیر یا آب را جذب می‌کند.


۲-موز به جای غلات


برای صرف صبحانه در حال حرکت یا میان وعده صبحگاهی از مصرف غلات که ممکن است سالم به نظر برسند، اما اغلب حاوی قند بالایی هستند خودداری کنید. در عوض، موز بهترین محصول از پیش بسته بندی شده‌ای است که می‌توان آن را بیرون از خانه نیز همراه داشت.

۳-آرد کامل به جای نان سفید


وقتی نوبت به ساندویچ ناهار می‌رسد توصیه می‌شود به جای نان سفید از آرد کامل استفاده کنید که راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر است. فیبر می‌تواند به جلوگیری از چاقی یک عامل خطرزا برای دیابت نوع ۲ کمک کند و به مدیریت خود آن بیماری کمک خواهد کرد.

۴-میوه به جای شکلات


یک تکه میوه کامل را به ناهار خود اضافه کنید و شکلات را کنار بگذارید. اگر به دنبال خوردن ماده غذایی شیرین هستید یک سیب ترد جایگزینی عالی به جای شکلات است.

۵-عدس به جای سس بولونیز با گوشت چرخ کرده


اگر به جای گوشت چرخ کرده از عدس برای درست کردن سس بولنیز برای اسپاگتی استفاده کنید می‌تواند برای دور کمرتان بهتر باشد. می‌توانید گوشت چرخ کرده را با عدس کنسرو شده در آب جایگزین کنید که باعث افزودن فیبر به رژیم غذایی تان می‌شود و هم چنین باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

۶-ماست به جای بیسکوئیت


می‌توان به جای بیسکوئیت برای میان وعده از ماست شیرین نشده مانند ماست یونانی همراه با میوه استفاده کرد. ارتباط قوی بین خوردن محصولات تخمیری مانند ماست و مدیریت خطر دیابت وجود دارد.

۷-پاپ کورن و آجیل به جای چیپس


به جای چیپس، پاپ کورن یا آجیل کم نمک زده شده را انتخاب کنید، اما مراقب مقدار مصرف باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha