بیماری آنفلوآنزا یک بیماری شایع ویروسی است که معمولاً با سرد شدن هوا و در نیمه دوم سال از فصل پاییز تا اوایل بهار بسیاری از افراد را درگیر می‌کند.

چرا تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه واجدینِ دریافتِ آن مهم است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سی‌ان‌ان، شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است و غالباً با عطسه، سرفه، خستگی و کوفتگی همراه است. بسیاری از افراد پس از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و درمان دارویی و استراحت بهبود می‌یابند اما نباید این بیماری را دست‌کم گرفت.

آنفلوآنزا می‌تواند خطرناک و مهلک باشد و سلامتی گروه‌های حساس را با چالش‌های جدی مواجه کند. تزریق واکسن یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از این بیماری فصلی است.

متخصصان تاکید دارند که «تزریق واکسن آنفلوآنزا دو اثر مثبت و مهم» به‌ همراه دارد.

اولین اثر دریافت واکسن آنفلوآنزا، کاهش احتمال ابتلا به نوع کشنده، کاهش بستری‌ها و همچنین کاهش مرگ ‌و میر ناشی از این بیماری است.

براساس مطالعاتی که CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا) به آن‌ها اشاره کرده است، بیمارانی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند در مقایسه با افراد واکسینه نشده، ۲ درصد کمتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی بوده‌اند.

افراد واکسینه شده همچنین ۳۱ درصد کمتر از افراد واکسینه نشده، در خطر مرگ ناشی از پیامدهای آنفلوآنزا قرار داشته‌اند.

براساس این تحقیقات، واکسن آنفلوآنزا در بازه یک‌ساله بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ میلادی از بستری شدن ۱۰۵ هزار بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های آمریکا جلوگیری کرده است.

دومین اثر مثبت و مهمی که دریافت واکسن آنفلوآنزا در بر دارد، تأثیر چشمگیر آن در کاهش عفونت‌ و میزان ابتلا به این بیماری است.

البته اثربخشی دقیق واکسن آنفلوآنزا به میزان تطابق واکسن تولید شده با سویه‌های در گردش بستگی دارد که این سویه‌های در گردش ممکن است هر سال اندکی متفاوت باشند اما به‌ طور معمول اثربخشی این واکسن ۴۰ تا ۶۰ درصد ارزیابی شده است.

ابتلا به بیماری آنفلوآنزا حتی اگر منجر به بستری شدن در بیمارستان هم نشود می‌تواند تجربه دردناک و ناراحت‌کننده‌ای باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است که برای یک هفته یا بیشتر، درگیر علائمی مانند تب، خستگی و بدن‌درد شوند و سرفه‌های دردناکی را تجربه کنند. کودکان با ابتلا به این بیماری ممکن است که دست‌کم برای یک هفته مدرسه و تحصیل را از دست بدهند و بزرگسالان از کار و مسئولیت‌های دیگر بازبمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha