درماتیت آتوپیک یا اگزما، یک بیماری پوستی شایع با دلایل ناشناخته است. درماتیت تماسی آلرژیک مربوط به قرار گرفتن در معرض مواد خاصی است که باعث واکنش آلرژیک می شود.

کودکان مبتلا به اگزما بیشتر در خطر سایر بیماری های پوستی هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید شواهدی را نشان داد که کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلاء به درماتیت تماسی آلرژیک باشند.

درماتیت آتوپیک که بیشتر به آن اگزما می‌گویند، یک بیماری پوستی ناخوشایند است که در بین کودکان رایج است.

در مطالعه‌ای جدید، بیش از ۹۰۰ کودک مبتلا به و بدون درماتیت آتوپیک مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند کودکانی که قبلاً به درماتیت آتوپیک مبتلا بودند، بیشتر درماتیت تماسی آلرژیک نیز داشتند.

آنها گفتند که نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک ممکن است از آزمایش‌های بالینی بیشتر برای شناسایی سایر حساسیت‌های پوستی که ممکن است وجود داشته باشد بهره مند شوند.

درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن پوستی است. در حالی که اغلب در دوران کودکی تشخیص داده می‌شود، می‌تواند در هر سنی رخ دهد.

افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک اغلب دارای لکه‌های قرمز و خارش‌دار پوستی هستند که می‌تواند در نقاط مختلف ظاهر شود. هنگامی که افراد پوست را خراش می‌دهند یا پوست را می‌چینند، وضعیت پوست بدتر می‌شود. علت دقیق درماتیت آتوپیک ناشناخته است.

در مقابل، درماتیت تماسی آلرژیک زمانی اتفاق می‌افتد که افراد هنگام تماس مواد خاصی با پوست خود حساسیت‌ها و واکنش‌های خاصی دارند. در حالی که علت متفاوت است، افراد ممکن است با علائمی مشابه درماتیت آتوپیک ظاهر شوند. پزشکان می‌توانند آزمایش پچ انجام دهند تا بفهمند چه چیزی باعث واکنش آلرژیک می‌شود.

در آزمایش پچ، متخصص پوست مقدار کمی از موادی را که می‌توانند باعث واکنش آلرژیک شوند روی پوست قرار می‌دهد و یک پچ روی آن ناحیه قرار می‌دهد. بر اساس واکنش، پزشکان می‌توانند علت را تعیین کنند تا افراد بتوانند از آن ماده خاص اجتناب کنند.

گاهی اوقات تشخیص درماتیت تماسی آتوپیک و آلرژیک برای پزشکان می‌تواند چالش برانگیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha