تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

اورژانس تهران: مسمومیت ۱۳۶ نفر با گاز منواکسید کربن/ در یک ماه اخیر ۱۱ نفر جان باختند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رئیس اورژانس استان تهران به شهروندان در خصوص مسمومیت با گاز منواکسید کربن هشدار داد.

محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران با هشدار به شهروندان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر با شروع سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته‌است، به طوری که تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی افزود: متاسفانه ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند که تعدادی از آن‌ها کودکان بودند.

توکلی با تاکید بر راه اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی توضیح داد: مونوکسید کربن، گازی بی‌رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علایم زودرس مسمومیت با آن، سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفولانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با منوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

رئیس اورژانس استان تهران تصریح کرد: خارج کردن افراد مسموم در صورت امکان از محیط آلوده و قرار دادن آن‌ها در محیط باز از مهمترین اقدامات محسوب می‌شود همچنین باید افراد مسموم به سرعت از هوای آزاد تنفس کنند. درها و پنجره‌ها نیز باید باز و وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری خاموش شود و سریع با اورژانس تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha