رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور گفت: مسئولین به دلیل دید اقتصادی به حوزه سلامت عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده‌اند؛ باید یک‌بار و برای همیشه نگاه اقتصادی از سبد سلامت کشور حذف شود.

شهریاری: باید نگاه اقتصادی از سبد سلامت کشور حذف شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متن نامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

احتراماً یکی از مهترین چالشهای نظام سلامت را که در حوزه درمان برای مردم به وجود آمده است را به شرح زیر تقدیم می دارد. امید است با بذل توجه از سوی حضرتعالی موضوع به گونه مقتضی و در اسرع وقت رفع گردد:

اقدامات دو سال گذشته دولت و مجلس در تغییرات نرخ ارز، متاسفانه بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی نظام سلامت، نه تنها موجب ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر برای جامعه هدف نگردید، بلکه افزایش پرداختی از جیب آنان را تا حدود 60 درصد افزایش داد. در این زمینه اگر بیمه ها توان کافی را داشتند شاید مسئله طور دیگری حل می شد اما با نظر واقع بینانه، شرکتهای بیمه در این حوزه، توانایی لازم برای کاهش واقعی فرانشیزها و تحت پوشش قرار دادن کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز حتی برای بیمارستانهای دولتی را نیز نخواهند داشت و با این وصف چگونه می توان این ماجرای به شدت آزار دهنده که موجب هزینه های سرسام آور برای تعداد قابل توجهی از بیماران شده را زیبنده دولتی چون دولت مردمی جنابعالی دانست؟

جناب آقای رئیس جمهور متاسفانه با وجود درایت و دلسوزی جنابعالی، مباشرین امر و مسئولین محترم به دلیل دید اقتصادی به حوزه سلامت عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده و در خوشبینانه‌ترین حالت باید گفت شاید اساسا از وخامت وضع مطلع نباشند که این نیز بیشتر عذر بدتر از گناه است. در پایان با استدعای موکد و عاجزانه از جنابعالی تقاضا دارد، دستورات عاجلی در به سامان رساندن این موضوع و ایجاد اطمینان برای بیماران و بیمارداران صادر نموده و امور را به چرخه عادی باز گردانید. نگاه اقتصادی مخرب‌ترین احتمالی است که باید یک بار و برای همیشه از سبد سلامت کشور حذف گردد؛ امری که در اسناد حقوقی، قوانین عادی و اساسی و نیز سند چشم انداز و سیاستهای کلی ابلاغی بارها ذکر گردیده و لازم الاجراء می باشد.

ضمناً به پیوست نامه اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران جهت مزید استحضار ارسال می گردد.

توفیق روزافزون حضرتعالی را ازخداوند منان خواهانم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha