مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران جزییات خدمات کاشت حلزونِ تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نادر را تشریح کرد.

کدام خدمات کاشت حلزون تحت پوشش صندوق صعب العلاج است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در پاسخ به این پرسش که کدام خدمات کاشت حلزون تحت پوشش صندوق صعب العلاج است، گفت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می‌کند و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی، ویزیت و ... را به صورت رایگان دریافت می‌نماید.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در گام دوم کاشت حلزون، بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و در بررسی رای کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون می‌باشد، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می‌نماید که این خدمت فقط در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت می‌باشد.

ناصحی اظهار داشت: در گام سوم، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله نشانِ پس از کاشت حلزون را دریافت نموده و کلیه خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات، ویزیت و... را به صورت رایگان دریافت می‌نماید.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گام چهارم، پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرآیندی این پروتز را دریافت می‌کند که صندوق صعب العلاج تا سقف ۱۵ میلیون تومان تقبل می‌نماید. شایان ذکر است کلیه هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت بوده که بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارایه فاکتور معتبر قابل پرداخت می‌باشد.

وی افزود: کلیه بیمه‌شدگان مشمول صندوق که براساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه، کاندید کاشت حلزون بوده با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی می‌توانند این خدمت را دریافت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha