مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: انسولین‌های نسل جدید قادر است میزان قند خون را بخصوص در ساعات شب که می‌تواند برای بیمار خطرآفرین باشد، بهتر کنترل کند.

انسولین نسل جدید احتمال اُفت شبانه قند خون را کمتر می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از انجمن دیابت ایران، امیرکامران نیکوسخن طیار روز سه شنبه درباره نسل جدید انسولین‌ها اظهار داشت: امروزه هدف از تولید انسولین‌های جدید دو موضوع است؛ یکی اینکه شرایط زندگی بیمار را راحت‌تر کند و بیمار بتواند قند خون خود را با تزریق کمتر کنترل کند و دوم آنکه کیفیت زندگی را برای فرد دیابتی بالا ببرد که این موضوع بسیار مهمی است زیرا افزایش کیفیت زندگی به کنترل بهتر و جلوگیری از عوارض طولانی مدت دیابت کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسولین‌های نسل جدید می‌تواند از تعداد تزریق‌های انسولین بکاهد، اظهار داشت: هرچه تعداد تزریقات بیشتر باشد وابستگی به انسولین فرد بیشتر می‌شود. خیلی از افراد دیابتی بعضی از تزریق‌ها را فراموش می‌کنند و وقتی از انسولینی استفاده کنند که میزان قند خون‌شان را تا مدت‌زمان بیشتری کنترل کند می‌تواند روی کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد.

نیکوسخن تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات اصلی انسولینی‌های نسل اول افت قند خون‌شان است که می‌توانیم این مشکل را در انسولین‌های نسل جدید برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جدید انسولین‌ها می‌تواند به‌صورت ۲۴ ساعته قند خون فرد را مدیریت و به خطر افتادن قند در افراد دیابتی را می‌تواند به حداقل برساند که کاربرد آن بیشتر در افراد دیابتی نوع دو است.

به گفته این دکترای حرفه‌ای پزشکی، افراد دیابتی نوع دو در هر وعده اصلی نیز میزان قند خونشان تغییر پیدا می‌کند به همین دلیل در وعده اصلی که می‌تواند شام یا نهار باشد باید انسولین تزریق کنند. باید بگوییم انسولین‌های نسل جدید پوشش خوبی برای کنترل قند پایه بیمار ایجاد می‌کند و درواقع یک انسولین ۲۴ ساعته است که افت قند خون به خصوص افت قند خون شبانه را کاهش می‌دهد. تولید نسل جدید انسولین به ذخیره ارزی منجر می‌شود.

سبزعلی رئیس اداره سیاست‌ها و برنامه اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این زمینه گفت: تولید نسل جدید داروهای انسولین در داخل کشور می‌تواند به ذخیره‌سازی ارز در داخل کشور بینجامد.

وی درخصوص اینکه داروهای جدید تا چه میزان می‌تواند ارزآوری به کشور داشته باشد، افزود: در حال حاضر سخت خواهد بود که بگوییم که ارزآوری آن به چه میزان خواهد بود و تولید نسل جدید انسولین‌ها تا چه میزان می‌تواند مانع خروج ارز از کشور شود زیرا این دارو، جدید است.

وی اظهار داشت: اما در بُعد خارجی، با توجه به محدودیت‌های ارزی، تلاش‌مان بر این است که با گسترش تولید در داخل مانع خروج ارز از کشور شویم و به همین دلیل در مورد انسولین نیز یکی از معضلات ما به خروج ارز از کشوربرای واردات تجهیزات بیماران دیابتی مربوط می‌شود.

به گفته سبزعلی، این موضوع به وضعیت اقتصادی و محدودیت‌های ارزی در کشور کمک می‌کند و می‌تواند از هزینه‌ای که برای درمان روی دوش خانواده‌های مبتلا به دیابت وجود دارد، بکاهد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۲ درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند، افراد دیابتی به طور میانگین ۳۲ درصد گرفتار مشکلات قلبی عروقی، ۲۱ درصد گرفتار مشکلات عروق کرونر، ۱۰ درصد گرفتار آنفارکتوس قلبی و هفت و ۶ دهم درصد گرفتار سکته مغزی می‌شوند و افراد مبتلا به دیابت نسبت به سایر افراد ۱۶۰ درصد خطر ابتلا به مشکلات عروق کرونر، ۱۲۷ درصد ایست قلبی، ۵۶ درصد خونریزی مغزی و ۱۳۲ درصد خطر مرگ‌ومیر ناشی از مشکل قلبی عروقی بیشتری دارند.

در هفته جاری نیز خط تولید انسولین نسل جدید در کشور با حضور رییس سازمان غذا و دارو راه اندازی و آغاز بکار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha