سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 364641

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اقناع اکثر نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر بهداشت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار داشت و نشست کمیسیون‌ها برگزار نمی شد بنابراین طرح سوالات نمایندگان به تاخیر افتاد و در این رابطه گزارشی توسط وزیر و معاونان ایشان در مورد کمبود دارو و شیرخشک ارائه و تاکید شد که با تلاش های صورت گرفته کمبود دارو از ۲۰۰ قلم به کمتر از ۱۰۰ قلم رسیده است.

اقناع اکثر نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان اسحاقی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: 11 سوال توسط نمایندگان سوال کننده مطرح شد که یک سوال مراعا ماند و برخی نمایندگان به وزیر برای تعیین تکلیف موضوعات مهلت دادند و اغلب نمایندگان نیز از پاسخ های وزیر قانع شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی سوالات نمایندگان منطقه ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، فرسودگی ناوگان اورژانس و پزشک متخصص و برخی سوالات نیز ملی و در مورد کمبود آمبولانس، دارو و شیرخشک، عدم تمرکز حساب های دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دادن مجوزها به موسسات ذیل وزارت بهداشت بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار داشت و نشست کمیسیون‌ها برگزار نمی شد بنابراین طرح سوالات نمایندگان به تاخیر افتاد و در این رابطه گزارشی توسط وزیر و معاونان ایشان در مورد کمبود دارو و شیرخشک ارائه و تاکید شد که با تلاش های صورت گرفته کمبود دارو از 200 قلم به کمتر از 100 قلم رسیده است.

اسحاقی یادآور شد: همچنین در مورد دارو مطرح شد که 9 هزار و 600 قلم داروی ثبت شده داریم و 99 درصد از داروها تولید داخل است البته 50 درصد مواد اولیه این داروها وارداتی است و کمبود دارو به دلیل مشکل تامین مواد اولیه دارو، تخصیص ارز و تحریم ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مورد بحث عدم تمرکز حساب های دانشگاه های علوم پزشکی که به عنوان تکلیف دولت باید انجام می شد مطرح شد که بیش از 43 هزار دانشگاه علوم پزشکی حساب داشتند و بر اساس اظهارات رحیمی معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت این حساب ها به کمتر از هزار حساب رسیده است.

وی تصریح کرد: یکی از سوالات نیز در مورد صدور مجوز موسسات ذیل مجموعه وزارت بهداشت بود و مقرر شد بازدیدی از سامانه صدور مجوزها انجام شود و وزیر تاکید داشت که پیش از طرح این سوال صدور مجوزها از طریق سامانه انجام نمی شد و در حال حاضر به این مهم با هدف جلوگیری از امضاهای طلایی توجه شده است.

اسحاقی ادامه داد: معاون وزیر در مورد بحث کمبود آمبولانس و فرسودگی ناوگان اورژانس تاکید کرد که ارز نیمایی تخصیص داده نشد و قرار است 500 دستگاه آمبولانس وارد کشور شود که 150 دستگاه تحویل داده شده و در حال بارگذاری است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: وزیر تاکید کرد که از 30 میلیون قوطی شیرخشک وعده داده شده هفته گذشته یک میلیون و 200 قوطی شیرخشک وارد کردیم و علت کمبود شیرخشک استفاده این محصول در مسیرهای دیگر بوده است و برای رفع این مشکل مقرر شد شیرخشک با کد ملی نوزاد ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha