در فصل شیوع آنفلوآنزا در مدارس، دانش‌آموزان باید نکاتی را رعایت کنند از جمله مصرف صبحانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ماندن در خانه در صورت ابتلا به آنفلوآنزا.

اینفوگرافیک// راهکارهای پیشگیری از آنفلوآنزا در مدارس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، همزمان با شیوع بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در کشور شاهد شیوع این بیماری در مدارس و در برخی مواقع درگیری کل دانش‌آموزان کلاس درس هستیم.

متخصصان بهداشت و درمان برای پیشگیری از شیوع بیماری در مدارس، توصیه‌هایی را به دانش‌آموزان دارند از جمله پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار، اقامت در منزل در هنگام بیمار شدن تا رفع علائم حاد بیماری، پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه کردن، تمیز کردن و شستن دست‌ها در فواصل زمانی، اجتناب از لمس چشم‌ها، بینی و دهان با دست‌های آلوده.


اینفوگرافیک// راهکارهای پیشگیری از آنفلوآنزا در مدارس

درهمین ارتباط رضا امیدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن توصیه‌هایی به دانش‌آموزان درباره پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا گفت: برخی بیماری‌ها مانند آنفلوآنزا به صورت فصلی هستند برای کنترل این موضوع روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تغذیه سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. برخی دانش‌آموزان صبح‌ها بدون مصرف صبحانه به مدرسه می‌آیند که این موضوع باعث تضعیف سیستم ایمنی آنها می‌شود بنابراین خانواده‌ها حتماً به موضوع مصرف صبحانه توسط دانش‌آموزان توجه داشته باشند.

اینفوگرافیک// راهکارهای پیشگیری از آنفلوآنزا در مدارس

وی افزود: دانش‌آموزان مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا تا زمان برطرف نشدن علائم به مدرسه نروند تا ناقل بیماری به سایر افراد نباشند و اگر دانش‌آموزان به توصیه پزشک می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند، از ماسک استفاده کنند.

امیدی درباره راهکارهای پیشگیری از این موضوع در مدارس بیان کرد: در برخی مواقع گزارش‌هایی را از مدارس درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا داشتیم که طی هماهنگی با آموزش و پرورش در سطح استان، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت منطقه در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و اگر نیاز به واکسیناسیون، تجویز دارو یا نظارت پزشک باشد، اعمال خواهد شد و کنترل لازم را خواهیم داشت تا مدرسه از بیماری پاکسازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha