اگر پوست شما پس از شست و شو با شوینده مناسب همچنان چرب است و دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستید، حتما فیشال مخصوص پوست چرب را امتحان کنید. پاکسازی مرتب و اصولی پوست می­تواند منجر به کنترل ph پوست صورت شما شود و در نهایت باعث کاهش چربی آن ­گردد.

ضرورت استفاده از فیشیال برای پوست چرب

تاثیرات فیشال بر پوست چرب

پوست­هایی که سبوم  یا روغن طبیعی بیشتری تولید می­کنند، تحت عنوان پوست چرب شناخته می­شوند. بد نیست بدانید این چربی به واسطه عواملی همچون ژنتیک، استرس یا هورمون­ها به وجود می­آیند اما با داشتن روتین پوستی مناسب می­توان چربی را کنترل کرد. فیشال یا پاکسازی پوست علاوه بر داشتن تغذیه سالم، کنترل استرس و ... می­تواند باعث حفظ تعادل پوست شما شود.

البته توجه داشته باشید پاکسازی در مدت زمان کم یا لایه برداری بیش از حد پوست می­تواند باعث تحریک پوست شده و حتی میزان چربی آن را افزایش دهد. پس حتما قبل از پاکسازی پوست این موضوع را که چه مدل پوستی دارید با متخصص فیشال مطرح کنید. زیرا متخصص به واسطه نوع پوست شما از محصولات مراقبتی مناسب همچون نیاسینامید یا سرامیدها برای پوست چرب استفاده می­کند. از جمله فواید کلی فیشال برای پوست­های چرب می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ تعادل ph پوست
  • کاهش میزان چربی تولیدی بر پوست
  • از بین بردن جای جوش، آکنه و لک پوستی
  • برطرف کردن مشکلات پوستی همچون میزان چربی موجود بر آن
  • افزایش لطافت، شادابی و جوانی پوست
  • ایجاد پوستی صاف و یک دست
  • کاهش چین و چروک­های پوستی

فواید درمانی فیشال مخصوص پوست چرب

ضرورت استفاده از فیشیال برای پوست چرب

همانطور که در قسمت قبل بیشتر با پاکسازی پوست و تاثیرات آن بر پوست­هایی که سبوم بیشتری در مقایسه با انواع دیگر دارند، پرداختیم در این قسمت به مزایای فیشال برای پوست های چرب اشاره می­کنیم. شاید بتوان اصلی­ترین مزیت فیشال صورت را برای شخصی با پوست چرب، کاهش چربی موجود بر صورتش دانست.

زمانی که شما چندین جلسه فیشال انجام می­دهید، به دلیل استفاده از محصولات و مواد مناسب با پوستتان تا حدی میزان چربی تولید شده کنترل می­شود، به همین علت پس از چند ماه چربی موجود بر پوست کاهش می­یابد. نتیجه این کار افزایش سلامت پوست، کاهش میزان آکنه و چربی موجود بر آن و جلوگیری از میزان سبوم­های تولید شده است.

 در ضمن به دلیل انجام مکرر فیشال، لایه برداری عمقی روی پوست انجام می­شود که باعث از بین رفتن سلول­های مرده پوست می­گردد. بدین ترتیب سلول­های جدید روی پوست ظاهر می­شوند و از آنجایی که اغلب افرادی که پوست چرب دارند معمولا با مشکلاتی همچون آکنه و جای جوش دست و پنجه نرم می­کنند، پس از فیشال سریعتر پوست آسیب دیده و لک شده آنها ترمیم می شود.

در ضمن انجام پیلینگ یا تخلیه جوش به صورت تخصصی توسط متخصص فیشال نیز باعث کاهش میزان آکنه و در نهایت از بین بردن جوش­ها در درازمدت می­شود. از آنجایی که متخصص پس از تخلیه جوش­ها از سرم­های ضدجوش مناسب پوست شما استفاده می­کند، احتمال اینکه پس از چند جلسه فیشال پوستی صاف و یک دست داشته باشید، با درصد زیادی افزایش پیدا می­کند.

بهترین زمان انجام فیشال برای پوست­های چرب

به صورت کلی توصیه می­شود هر 21 روز یک بار برای انجام پاکسازی پوست به کلینیک­های زیبایی مراجعه کنید. از آنجایی که پس از یک دوره 21 روزه پوست به ترمیم کامل خود می­پردازد، انجام فیشال می­تواند باعث افزایش سفیدی، شادابی و سلامتی پوست شود. البته متخصصین فیشال به افرادی که پوست بسیار چربی دارند توصیه می­کنند هر دو هفته یک بار با هدف کاهش چربی موجود بر پوست، عمل پاکسازی را انجام دهند اما در صورتی که پس از چندین بار فیشال، چربی پوست شما تا حد زیادی کاهش یافت، می­توانید این کار را 21 الی 30 روز یک بار انجام دهید. البته میزان جوش­های سرسیاه و سرسفید یا آکنه­های فعال روی پوستتان هم می­تواند تعداد فیشال مخصوص پوست چرب به صورت سالانه را مشخص کند.

آیا انجام ماهانه فیشال برای افرادی که پوست چرب دارند، ضروری است؟

ضرورت استفاده از فیشیال برای پوست چرب

در پاسخ به این سوال که آیا انجام فیشال ماهانه ضروری است یا نه؟ باید گفت برخی از متخصصین پیشنهاد می­کنند، افراد هر دو هفته یک بار با هدف پاکسازی عمیق پوست خود به کلینیک­های زیبایی مراجعه کنند. در واقع اینکه هر چند وقت یک بار می­توانید پاکسازی پوست انجام دهید پاسخ قاطعی ندارد، بلکه شما باید به شرایط پوستتان توجه کنید. البته اگر پوست چربی دارید توصیه می­شود هر ماه حتما برای پاکسازی پوست خود اقدام کنید.

مراحل انجام فیشال

  1. استفاده از دستگاه بخور: در اولین مرحله فیشال، از دستگاه بخور با هدف باز کردن منافذ سربسته پوست استفاده می­شود. به طور معمول این مرحله 15 دقیقه به درازا می­کشد.
  2. لایه برداری عمیق پوست: در این بخش به کمک دستگاه­هایی نظیر هایفو، لایه برداری به صورت عمیق روی پوست انجام می­شود.
  3. تخلیه جوش­ها و استفاده از ماسک مناسب: پس از لایه برداری، کلیه جوش­های سرسیاه و سرسفید فعال روی پوست به صورت تمیز و اصولی تخلیه می­گردند و پس از آن برای کاهش التهاب و افزایش لطافت پوست از ماسک­های مخصوص استفاده می­شود.
  4. ماساژ صورت و کاهش التهاب: در مرحله آخر، از کرم­ها و سرم­ها با هدف کاهش التهاب و قرمزی موجود بر پوست استفاده می­شود، همچنین به کمک کوی یخی برای دقایقی پوست ماساژ داده می­شود که علاوه بر از بین بردن التهاب باعث ریلکس شدن صورت و عضلات آن هم می­شود.

مراقبت­های لازم پس از فیشال مخصوص پوست­های چرب

پس از انجام فیشال نیاز است مراقبت­های خاصی همچون تعویض و شست و شوی منظم روبالشی و کلاه مخصوص خواب را انجام دهید. انجام این موارد باعث کاهش آلودگی پوست شما می­شود. از مراقبت­های دیگر می­توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از آبرسان مناسب نوع پوست چرب
  • شستشوی صورت در ابتدا و انتهای روز با ژل شستشوی مخصوص
  • عدم مراجعه به استخر یا سونا تا 3 روز بعد فیشال
  • استفاده از ضدآفتاب

در پایان و با توجه به همه مواردی که بیان کردیم، باید گفت فیشیال برای انواع پوست و به خصوص پوست های چرب، بسیار ضروری است و حتما باید در روتین پوستی در نظر گرفته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha