یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه دارو طبق بودجه سال 1403 گفت اگر تخصیص و تامین ارز و یارانه دارو به موقع انجام شود، مشکلی در تامین دارو وجود ندارد.

نامشخص بودن وضعیت یارانه دارو در لایحه بودجه  1403

به گزارش سلامت نیوز همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص وضعیت یارانه دارو در لایحه بودجه سال 1403 اظهار کرد: «پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول، یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی در سال آینده انجام می‌شود اما موضوعی که اکنون وجود دارد، مشکلات بخش دارو و تجهیزات پزشکی در کشور است که این مشکلات خیلی زیاد هستند و تمام درگیری‌هایی که در کمیسیون بهداشت وجود دارد نیز مربوط به مساله تامین ارز و یارانه‌ای است که باید پرداخت شود.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «پرداخت ارز و یارانه دارو به‌صورتی است که ناقص انجام می‌شود و طبیعی است که تمام چرخه تولید و توزیع دارو دچار اشکال می‌شود. از طرفی سال گذشته یارانه دارو بسیار کم بود و اکنون میزان آن در لایحه بودجه مشخص نیست.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «تمام تلاش کمیسیون بهداست این است که بودجه‌ مجموعه بهداشت و درمان تامین شود در واقع نه تنها تخصیص بلکه تامین آن هم اهمیت دارد زیرا مشکلات زیادی در سال 1402 بوده است که همچنان ادامه دارد و در لایحه بودجه 1403 نمایندگان کمیسیون بهداشت در جلسه کمیسیون تلفیق هم موافق تایید کلیات بودجه نبودند و قرار است مورد تجدید نظر قرار بگیرد.»

*نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (سه‌شنبه 21 آذر ماه سال جاری)، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند و آن را رد کردند. با رد کلیات بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛ دولت 7 روز فرصت دارد تا لایحه ارجاع شده از سوی مجلس را اصلاح کرده و مجددا تقدیم کند. یکی از ابهامات مطرح شده در لایحه بودجه 1403 درخصوص پیش‌بینی منابع کافی برای یارانه دارو است و طبق اعلام نمایندگان درخصوص یارانه دارو در لایحه تقدیم شده رقم مشخصی تعیین نشده و از این حیث ابهام وجود دارد. عدم تصریح رقم مشخص برای یارانه دارو و مشخص نکردن سهم یارانه تجهیزات پزشکی از آن، از جمله ملاحظات جدی است که باید در ارزیابی لایحه بودجه تقدیم شده مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha