رییس محترم فرهنگستان علوم پزشکی، آیا به ضعف مدیریت و عدم توانمندی وزیر بهداشت واقف بوده اید؟ اگر به این ضعف مدیریت واقف بوده اید، پس چرا طی مدت وزارت ایشان سکوت کرده بودید و وزارتخانه ای که با جان و سلامتی مردم سروکار دارد و جای آزمون و خطاء نیست، پس چرا هنگام انتخاب ایشان توسط رییس جمهور و همچنین در مدت وزارت ضعیف ایشان،به جز اظهار نظرهاوانتقادهای پراکنده مبنی بر درمان محور بودن وزارت بهداشت و..،در جایگاه خود موثّر عمل نکردید و سکوت کردید؟

آقای دکتر مرندی اگر به ضعف مدیریت وزیر بهداشت واقف بودید چرا سکوت کردید؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر هادی عبداللهی در یادداشتی خطاب به دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نوشت:

با سلام و احترام

از آن جا که در فضای مجازی نظراتی در مورد موضوعات مهاجرت و تعرفه پزشکان و همچنین اخیرا انتقاداتی به عملکرد وزیر بهداشت در جذب افراد غیرمتخصص و تصمیم سازی توسط آنها در وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی داشته اید،
فلذا به استناد کلام مولا علی (ع) در نهج البلاغه ودر عهد نامه مالک اشتر که می فرمایند:

▫️زمامدار موظف است سوال از خود را قانون تلقی کند و به پاسخ دادن و قبول به خطاهایش حاضر شود. "

بنابراین در این نوشتار اجازه می‌خواهم که نسبت به عملکرد و مواضع اخیرتان در چند روز اخیر سؤالاتی رامطرح کنم:

1⃣-موضوع مهاجرت و تعرفه‌های پزشکان چند سال است که دغدغه دلسوزان این کشور و جامعه پزشکی است. جنابعالی به عنوان یکی از کارگزارانٍ این نظام و معتمد حاکمیت در بخش بهداشت و درمان ، چرا تاکنون سکوت کرده بودید و موضعگیری و اقدام مؤثری در اصلاح این فرایند نداشتید؟

2-جناب آقای دکتر مرندی این جمله از جنابعالی:

هرپزشک و هیئت علمی که نظرش با نظام نیست باید جلوی ارتقائش گرفته شود.
"
که یکی از موضع گیری هایی است که در سالهای اخیر داشته اید و با این نگاه در مراکز دانشگاهی و درمانی کشور هر روز شاهد اخراج اساتید علمی میباشیم، آیا این موضع گیری و نوع دیدگاه که هم اکنون بر مدیریت دانشگاههای کشور حکفرماست، بر تشدید روند مهاجرت نخبگان پزشکی تاثیر نداشته است؟!

3- رییس محترم فرهنگستان علوم پزشکی، آیا به ضعف مدیریت و عدم توانمندی وزیر بهداشت واقف بوده اید؟ اگر به این ضعف مدیریت واقف بوده اید، پس چرا طی مدت وزارت ایشان سکوت کرده بودید و وزارتخانه ای که با جان و سلامتی مردم سروکار دارد و جای آزمون و خطاء نیست، پس چرا هنگام انتخاب ایشان توسط رییس جمهور و همچنین در مدت وزارت ضعیف ایشان،به جز اظهار نظرهاوانتقادهای پراکنده مبنی بر درمان محور بودن وزارت بهداشت و..،در جایگاه خود موثّر عمل نکردید و سکوت کردید؟

4-جناب آقای دکتر مرندی، در چند سال اخیر در مجموعهُ دولت و مجلس علیه جامعه پزشکی مواضعی اتخاذ گردید و تصمیماتی گرفته شد که در شاُن این قشر فرهیخته و ایثارگر نبود و با تخریب آنها از جمله موضوع فرار مالیاتی پزشکان آنهم بدون استناد و با آمار غیر واقعی در ایجاد بدبینی بین مردم و ضدّیت با این سرمایه های کشور اقدام کردند ،سوال این است که حضرتعالی درجایگاه خود چه اقدام و تلاش موثری در جهت اصلاح این روند،در مجموعه دولت و مجلس داشته اید؟

5-جناب آقای دکتر مرندی به عنوان رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و همچنین وزیر سابق بهداشت و شخصیتی که در بالاترین سطوح حاکمیتی درحال حاضر نقش دارید، آیا با سکوت چند ساله و نحوهُ عملکرد خود و بعضی از مواضعی که در بالا از آن ذکر شد نباید!! حضرتعالی را هم، جزئی از پازل و علتهای ایجاد وضع موجود که به آن منتقدید،بدانیم!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha