رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد باید در مورد کنترل کیفیت چای دبش پاسخگو باشند.

تهدید چای دبش برای سلامت مردم مهمتر از فساد مالی آن است/وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پاسخگو باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، دکتر حسینعلی شهریاری در نامه های جداگانه ای به وزیر بهداشت و رئیس سازمان استاندارد کشور نوشت: در مورد پرونده فساد چای دبش مساله کیفیت این چای و تهدید آن برای سلامت مردم مهمتر از فساد مالی آن است و بخش تاسف انگیزتر این داستان ترک فعل های مجرمانه دستگاههای مسئول است که باید در فرصت مقتضی به آن رسیدگی عادلانه شود.

وی افزود: توجه به کیفیت نامرغوب چای تاریخ مصرف گذشته دبش به دلیل تهدید سلامت عمومی مهمتر از جنبه اقتصادی آن است و دستگاههای مسئول در این حوزه شامل وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد با توجه به به شایعات در مورد ترک فعل باید پاسخگو باشند.

مسئله کیفیت نامرغوب چای تاریخ مصرف گذشته دبش نباید کمرنگ شود


شهریاری در نامه به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نوشت: موضوع شکل گیری مقدمات فسادآلود پرونده چای دبش با توجه به خصوصیت ذاتی این محصول به عنوان پرمصرفترین کالای غذایی نمی‌توانسته از دید مسئولان مربوطه پنهان بماند.

وی افزود: امکان نظارت چه در مراحل شکل‌گیری اولیه و با جلوگیری از آنچه نباید می شد ولی شد، حتما برای دست اندرکاران در بخش های مختلف دولت فراهم بوده و اتفاقا بخش تاسف انگیزتر این داستان نیز همین ترک فعل های مجرمانه است که باید در فرصت مقتضی به آن رسیدگی عادلانه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به وزیر بهداشت نوشت: دستور فرمایید عملکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این راستا (سلامت چای دبش) تشریح شود. بدیهی است اطلاعات دریافتی، کمیسیون (بهداشت) را به عنوان ناظر حوزه سلامت در انجام وظایف قانونی خود یاری خواهد کرد.

شایعات ترک فعل وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی درباره کنترل سلامت چای دبش


شهریاری خاطر نشان کرد: واردات انبوه چای نامرغوب و غیرمنطبق با استانداردهای لازم در برهه طولانی، به شایعات در مورد ترک فعل از سوی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و به ویژه سازمان غذا و دارو دامن زده و این سازمان‌ها را در مواجهه با انتقادها در موضع پاسخگویی قرار داده است.

وی تاکید کرد: انتظار می رود همان گونه که مسائلی مانند نحوه تخصیص ارز، چگونگی برخورد مقامات گمرک و وزارت صمت و … به شدت از سوی قوای مسئول باید رسیدگی شود. مسئله کیفیت نامرغوب و آسیب زای چای وارداتی این شرکت به دلیل تهدید سلامت عمومی بسیار مهمتر از جنبه فساد اقتصادی آن است که نباید کمرنگ شود و با دقت تمام باید مورد بررسی واقع شود.

سازمان غذا و دارو و استاندارد گزارش دهند


رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین در نامه مشابه دیگری خطاب به مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد نیز نوشت: مسئله کیفیت نامرغوب و آسیب زای چای وارداتی این شرکت به دلیل تهدید سلامت عمومی، بسیار مهمتر از جنبه فساد اقتصادی آن است و نباید کمرنگ شود. این موضوع با دقت تمام مورد بررسی واقع شود و گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تصمیمات متخذه را به این مرجع ( کمیسیون بهداشت مجلس) منعکس کنید.

شهریاری در نامه به رئیس سازمان استاندارد افزود: واردات انبوه چای نامرغوب و غیرمنطبق با استانداردهای لازم در برهه طولانی، به شایعات در مورد ترک فعل، دامن زاده و آن سازمان را در موضع پاسخگویی قرار می دهد.

وی در این نامه نیز تاکید کرد: موضوع شکل گیری مقدمات فسادآلود پرونده چای دبش با توجه به خصوصیت ذاتی این محصول به عنوان پرمصرفترین کالای غذایی نمی‌توانسته از دید مسئولان مربوطه پنهان بماند و امکان نظارت چه در مراحل شکل‌گیری اولیه و با جلوگیری از آنچه نباید می شد ولی شد، حتما برای دست اندرکاران در بخش های مختلف دولت فراهم بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: بخش تاسف انگیزتر این داستان همین ترک فعل های مجرمانه است که باید در فرصت مقتضی به آن رسیدگی عادلانه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • چرا باوجودفاسدبودن چای دبش هنوز به فروش میره IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 1
    اگه چای دبش فاسده چراهنوزفروخته میشه
  • جواد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 1
    آیا الان ما میتوانیم چای دپش را خریداری و مصرف کنیم یا نه؟