بیشتر والدین امیدوارند که فرزندانشان دوستانه، مهربان و حامی یکدیگر باشند. حتی ممکن است  خواب ببینند که آنها بزرگ می شوند و بهترین دوستان شوند . در واقعیت، همیشه اینطور نیست.بیش از 80 درصد بچه‌هایی که با خواهر و برادر بزرگ می‌شوند، به خوبی با  هم کنار می‌آیند. با این حال، خواهر و برادرها همیشه دعوا می کنند .

اگر بچه هایتان با هم کنار نمی آیند چه کاری باید انجام دهید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند البته بعضی از متلک ها، رقابت ها، سوء تفاهم ها و دعواهای گاه و بیگاه طبیعی است. اما وقتی به نظر می رسد که خواهر و برادرها اصلا با هم کنار نمی آیند چه؟

تمایز بین فراز و نشیب‌های سالم خواهر و برادر و رابطه ناسالم می‌تواند دشوار باشد. بیاموزید که اگر فرزندانتان ظاهرا همیشه در حال دعوا هستند چه کاری انجام دهید و چگونه رابطه را بهبود بخشید.

آیا رابطه آنها سالم است؟

اول از همه، مهم است که بین جدال های گاه به گاه و یک رابطه ناکارآمد تمایز قائل شویم. به یاد داشته باشید که حتی نزدیکترین خواهر و برادر نیز لحظات ناهماهنگی خواهند داشت. بنابراین، مهم نیست که چقدر خوب تنظیم شده باشند، مجموعه‌ای از خواهران و برادران در مورد چیزهایی مانند اشتراک‌گذاری ، نوبت‌دهی، کارهای خانه یا اینکه چه چیزی برای شام بخورند، اختلاف نظر خواهند داشت. در واقع، درگیری بین خواهر و برادر بسیار رایج است.

بیشتر خواهر و برادرها همچنین دوره‌هایی می‌خواهند که از خواهر یا برادر خود دور باشند ، ترجیح می‌دهند به جای بازی با برادر یا خواهرشان با دوستان یا تنها باشند. تمایل به اثبات استقلال و شخصیت منحصر به فرد خود با انجام کارهای خود و یا ایجاد فاصله بین خود و خواهر و برادر (و خانواده) خود نیز بخشی طبیعی از رشد است.

بنابراین، اگر فرزندان شما گاه به گاه درگیر دعوا می شوند (یا جیغ می زنند)احتمالاً در کل رابطه مثبتی دارند. به همین ترتیب، آنها هنوز هم می توانند به طور کلی همدیگر را دوست داشته باشند، حتی اگر دوره هایی را داشته باشند که همدیگر را دفع می کنند. با این حال، زمانی که الگوهای مکرر اختلاف به روش غالب آنها در برقراری ارتباط تبدیل شود، باعث نگرانی می شود.

نشانه های یک رابطه سالم خواهر و برادر

انواع مختلفی از روابط خواهر و برادر وجود دارد و به همان اندازه راه های مختلف ارتباط وجود دارد. برخی از خواهر و برادرها ممکن است همیشه با هم دعوا کنند، اما همچنان بسیار نزدیک هستند. سایر زوج ها ممکن است زیاد صحبت نکنند اما پیوند بسیار قوی دارند. بنابراین، آنچه در یک رابطه خواهر و برادر سالم یا ناسالم به نظر می رسد کاملاً متغیر و تا حدودی ذهنی است. در واقع، بزرگترین شاخص ممکن است به سادگی این باشد که هر خواهر یا برادر چه احساسی نسبت به دیگری و رابطه آنها دارد.

با این حال، مطالعات نشان می دهد که نشانه ها به یک پویایی خواهر و برادر به طور کلی سالم اشاره می کنند:

  • جدای از بحث های گاه و بیگاه، به نظر می رسد که آنها یکدیگر را دوست دارند و می پذیرند.
  • در بیشتر موارد، آنها نسبت به یکدیگر واکنش مثبت نشان می دهند.
  • به طور کلی، آنها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
  • بیشتر وقتشان را با هم به صورت هماهنگ می گذرانند.
  • آنها احساسات ، نگرانی ها، نیازها و تفاوت های یکدیگر را مورد توجه و حمایت قرار می دهند.
  • آنها به دنبال یکدیگر برای بازی، اوقات فراغت ، گفتگو، مشاوره و حمایت هستند.
  • آنها سرگرمی ها، علایق، دوستان و ... را به اشتراک می گذارند.
  • آنها اختلافات خود را به طور سازنده حل می کنند و آسیب های گذشته را رها می کنند.

توجه داشته باشید که کیفیت و نزدیکی یک رابطه خواهر و برادر ممکن است به طور طبیعی کاهش یابد. این طبیعی است که دوره‌های پراکنده مشاجره‌های شدید در روابط شاد هم ظاهر شوند و گهگاهی ناهماهنگی ادامه یابد. این امر به ویژه زمانی رایج است که تفاوت های سنی باعث ایجاد شکاف در رشد فیزیکی و عاطفی می شود که برای مدتی ممکن است باعث قطع ارتباط در رابطه شود.

این خیلی نگران کننده نیست تا زمانی که لحظات اختلاف بیش از زمان صرف شده برای کنار آمدن نباشد. با این حال، هر زمان که افزایش قابل توجهی در دعوا یا سردی در رابطه آنها وجود دارد، عاقلانه است که مراقب آنها باشید. شما می‌خواهید در صورت لزوم، کار کردن برای حل هر مشکلی را تشویق کنید.

روابط سالم ممکن است بر اساس شخصیت، فرهنگ، نسل، عوامل هویتی و گروه سنی بسیار متفاوت باشد. برخی از خانواده ها با صحبت های بلند ارتباط برقرار می کننددر حالیکه دیگران تمایل دارند احساسات و صداها را بیشتر کنترل کنند.
نکته کلیدی این است که در نظر داشته باشید که آیا فرزندانتان با احساس دوست داشتن، پذیرش و حمایت از تعاملات خواهر و برادری خود کنار می آیند؟ اگر آنها رنجش یا سایر احساسات منفی را در خود دارند، احتمالاً رابطه آنها به حمایت نیاز دارد.

نشانه های یک رابطه ناسالم خواهر و برادر

در حالی که دعوا اغلب به دلیل فقط کودک بودنِ کودک است، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از مشکل باشد، به خصوص زمانی که نشانه های دیگری از یک رابطه ناسالم خواهر و برادر نیز وجود دارد. اگر فرزندان شما علائم بالقوه زیر را نشان دهند، ممکن است رابطه آنها دچار مشکل شده و نیاز به ترمیم داشته باشد :

  • ارتباط نادرست، رقابت پذیری و احساسات جریحه دار شده به بسیاری از تعاملات آنها دامن می زند.
  • دعوا، مشاجره، یا نادیده گرفتن به یک الگوی منظم تبدیل شده است.
  • آنها بیش از حد نسبت به یکدیگر واکنش نشان می دهند و قبل از اینکه دیگری کاری منفی برای آنها انجام دهد، دشمنی را پیش بینی می کنند.
  • آنها نسبت به احساسات، نیازها یا تفاوت های یکدیگر احترام، آگاه یا حامی نیستند.
  • آنها احساس می کنند که توسط یکدیگر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
  • آنها ضربه می زنند ، نیشگون می گیرند، مشت می زنند یا درگیر درگیری فیزیکی می شوند.
  • آنها اختلافات خود را حل نشده رها می کنند و ارتباط مثبتی با یکدیگر برقرار نمی کنند.
  • آنها به ندرت با هم خوش می گذرانند و چیزهای آزاردهنده ای به یکدیگر می گویند یا انجام می دهند، از جمله مسخره کردن، تحقیر یکدیگر، ایجاد اختلال در فعالیت های یکدیگر، فریاد زدن ، به هم کوبیدن درها، پا زدن یا بردن وسایل یکدیگر.
  • آنها سعی می کنند یکدیگر را به دردسر بیاندازند و به نظر می رسد به دنبال فرصت هایی برای شکایت از خواهر یا برادر خود هستند.

اگر فرزندانتان برخی (یا تعداد زیادی) از رفتارهای فوق را انجام دادند، ناامید نشوید. نکته کلیدی این است که بپذیرید که پویایی رابطه آنها ممکن است خاموش باشد و به دنبال راه هایی برای بهبود آن باشید. مهمتر از همه، این چیزی نیست که والدین بتوانند به تنهایی انجام دهند. شما باید فرزندانتان را درک کنند و با آنچه در حال رخ دادن است روبرو شوند و هر یک از آنها برای بهبود روابط خود سرمایه گذاری کنند.

چرا روابط خواهر و برادر مهم است

کیفیت رابطه خواهر و برادر تأثیر زیادی بر روی هر کودک و در کل خانواده دارد. مشاجره یا دعوای بیشتر می تواند منجر به یک خانواده پر استرس تر شود. وقتی بچه‌ها با هم کنار نمی‌آیند، خانه می‌تواند به محل ناراحتی تبدیل شود. اگر بیش از دو خواهر و برادر وجود داشته باشد، همه اینها می تواند بزرگتر شود.

یک مطالعه نشان داد که رابطه خواهر و برادر تأثیر عمیقی بر آینده هر کودک دارد. محققان دریافتند که خواهر و برادرهایی که به یکدیگر به گرمی نگاه می کنند به طور مثبت تحت تأثیر موفقیت های یکدیگر قرار می گیرند - و اگر یکی از آنها دانشگاه را به پایان برساند ، دیگری نیز احتمالاً این کار را انجام می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که رفتارهای مثبت یا منفی خواهر و برادر می تواند بر حوزه های زیر تأثیر بگذارد:

  • مشکلات رفتاری
  • حل تعارض
  • توسعه مهارت های اجتماعی مناسب
  • توسعه مهارت های ارتباط موثر
  • احساس پایه، امنیت، پذیرفته شدن و شامل شدن
  • رفاه عمومی
  • مهارت های حل مسئله
  • ترویج (و الگوسازی) فعالیت ها و انتخاب های سالم
  • محافظت در برابر شرایط سلامت روان در مراحل بعدی زندگی
  • اعتماد به نفس

علل تنش در روابط خواهر و برادر

همه روابط خواهر و برادر ها منحصربه‌فرد هستند و علل تنش ها این است که فرزندان شما منحصربه‌فرد هستند . با این حال، دلایل رایجی وجود دارد که چرا ممکن است خصومت بین خواهر و برادر ایجاد شود.

هنگامی که به دنبال دلایل اصلی تنش، بی‌اعتمادی یا اختلاف بین فرزندانتان می‌گردید، در نظر بگیرید که ممکن است عوامل متعددی وجود داشته باشد که باید برای بهبود رابطه مورد توجه قرار گیرند.
در حالی که بسیار مهم است که به دنبال دلایل اصلی تنش بین بچه ها بگردید، از سرزنش کردن خودداری کنید. در عوض، به دنبال دلایل دعوای آنها به عنوان یک مأموریت تحقیقی فکر کنید که ممکن است کلیدهای ترمیم رابطه آنها را در اختیار داشته باشد.

توسعه مهارت ها

بچه‌ها مهارت‌های اجتماعی کلیدی را با سرعت خودشان توسعه می‌دهند، بنابراین اگر یکی(یا چند) از بچه‌های شما هنوز روی نقاط عطف حیاتی مانند همدلی، خودتنظیمی، کنترل تکانه، احترام گذاشتن به فضای شخصی یا حریم خصوصی دیگران یا اشتراک‌گذاری کار می‌کنند، پس بچه‌های شما ممکن است احتمال دعوا بیشتر باشد.

به عنوان مثال، بسیاری از کودکان نوپا نمی توانند بدون تذکر والدین خود به نوبت بپردازند. برخی از نوجوانان ممکن است آن آگاهی اجتماعی را نداشته باشند که متوجه ناراحتی خواهر یا برادرشان شوند. بنابراین، گاهی اوقات زمانی که نشانه‌های اجتماعی نادیده گرفته می‌شوند، اختلاف نظر یا عدم ارتباط ممکن است اتفاق بیفتد.

صدمات حل نشده

اختلاف نظرها یا موارد جزئی گذشته (بزرگ یا کوچک) ممکن است به حدی برسد که یک کودک نتواند از آنها عبور کند. آسیب های حل نشده می توانند آسیب برساند. این احساسات طولانی مدت ممکن است بچه ها را وادار کند که به دنبال مسائلی برای دعوا باشند، فقط به این دلیل که هنوز دیوانه هستند. اگر یکی از خواهر و برادرها به طور معمول دیگری را انتخاب کند، آنها را با نام صدا بزند یا به آنها بگوید "برو" یا "از تو متنفرم"، دیگری ممکن است به طور طبیعی کینه داشته باشد.

عادت های بد

یکی دیگر از دلایل شایع اختلاف خواهر و برادر این است که به سادگی به یک عادت بد تبدیل شده است. اگر فرزندان شما برای مدت طولانی در حال مشاجره بوده اند، دلیل بر این است که منفی بودن بین آنها عادی شده است. هنگامی که آنها انتظار دارند با یکدیگر برخوردهای ناخوشایندی داشته باشند، اغلب این کار را می کنند.

هنگامی که خصومت به عادت تبدیل می شود، ممکن است بیشتر از تعاملات مثبت خود، تعاملات منفی خود را به خاطر بسپارند. به این تعصب منفی می گویند، که یک مشکل رایج است که به راحتی می توان در آن گرفتار شد. و فکر کردن در مورد تعامل منفی ممکن است به زودی با قرار دادن هر کودک در حالت هوشیاری شدید، به یک حلقه تأیید خود تبدیل شود، که ممکن است آنها را مستعد شروع دعوای بعدی کند.

رقابت خواهر و برادر

اکثر برادران و خواهران تا حدودی رقابت خواهر و برادری را تجربه می کنند. از بچه‌ها انتظار می‌رود که بخواهند یکدیگر را کنار بگذارند، ببینند چه کسی سریع‌تر است، چه کسی بهترین نمرات را می‌گیرد، چه کسی بهترین نقاشی‌ها را می‌کشد، یا چه کسی می‌تواند مادر را به سختی بخنداند.

در بیشتر موارد، این رقابت برای موقعیت، برای تأیید والدین بخشی طبیعی از بزرگ شدن است. در واقع، رقابت خواهر و برادری حتی ممکن است به بچه‌ها کمک کند تا تلاش کنند خود را از منطقه امن خود بیرون برانند و به آنها کمک کند حتی موفق‌تر شوند. گفته می شود، وقتی رقابت خواهر و برادر بیش از حد رقابتی یا شدید شود، می تواند برای رابطه آنها مخرب شود.

ساختار خانواده

عناصر متعدد ساختار خانواده نیز بر نحوه خوب بودن خواهر و برادر تأثیر می گذارد. این عوامل شامل سن، جنسیت، ترتیب تولد، علایق و شخصیت هر خواهر و برادر و همچنین تعداد کل خواهر و برادرها و سایر افراد در خانه می شود. دوقلو بودن یا نبودن خواهر و برادرها بر روابط آنها تأثیر زیادی خواهد داشت. هیچ یک از این عوامل به طور خودکار به این معنی نیست که خواهر و برادر یکدیگر را دوست دارند یا ندارند، اما می توانند بر پیوند آنها تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که خواهران نسبت به برادران تمایل بیشتری به ایجاد پیوندهای صمیمانه دارند. علاوه بر این، دوقلوها اغلب به هم نزدیک هستند. دورتر بودن از نظر سنی باعث می شود برخی از خواهر و برادرها اشتراکات کمتری داشته باشند، اما ممکن است به خوبی با هم کنار بیایند زیرا دلیل کمتری برای احساس رقابت دارند. برعکس، خواهر و برادرهایی که از نظر سنی نزدیک‌تر هستند، ممکن است به طور طبیعی با یکدیگر رقابت بیشتری داشته باشند، اما همچنین ممکن است بیشتر مستعد بهترین دوستان باشند.

پویایی کلی خانواده شما، که ممکن است تحت تأثیر فرهنگ، روابط والدین، ارزش های خانوادگی و سایر عوامل اقتصادی-اجتماعی قرار گیرد، ممکن است بر نحوه کنار آمدن فرزندان شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از خانواده ها در مورد همه چیز صحبت می کنند، در حالی که برخی دیگر چیزها را برای خود نگه می دارند. در خانواده های خاص، ممکن است انتظار داشته باشید که صحبت های خود را به طور مکرر قطع کنید یا با صدای بلند صحبت کنید. در نظر بگیرید که چگونه محیط خانوادگی و اخلاق شما ممکن است به سبک های ارتباطی فرزندان شما کمک کند.

اختلاف زناشویی یا طلاق

طلاق و دعوای بین والدین گاهی اوقات باعث ناراحتی فرزندان می شود. این ممکن است به روابط خواهر و برادر سرایت کند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که دعوای بین والدین باعث ایجاد دعوا در بین خواهر و برادرها می شود. از سوی دیگر، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که روابط گرم خواهر و برادر می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا با استرس ناشی از زندگی در دوره‌های آشفتگی خانوادگی به طور مثبت‌تری کنار بیایند .

چگونه رابطه آنها را ترمیم کنیم

استراتژی‌های زیر می‌توانند به به دست آوردن هدف کمک کنند، هدفتان این است که رویکرد خود را برای مسائل خاصی که بر تعامل آنها تأثیر می‌گذارد، تنظیم کنید. اگر بیش از دو فرزند دارید، کار بر روی روابط آنها می تواند پیچیده تر شود، اما نکات زیر همچنان اعمال می شود.

صحبت کردن

یک نقطه خوب برای شروع این است که با فرزندان خود در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کنید. ممکن است کمک کند که با هر یک از آنها به طور خصوصی صحبت کنید و سپس در مورد موضوع با هم صحبت کنید. مطمئن شوید که هر فرد زمانی برای صحبت کردن دارد. از اصول حل تعارض پیروی کنید و به هر کودک اجازه دهید احساس کند شنیده می شود و فرصتی برای بیان نارضایتی های خود دارد. همچنین، به آنها اجازه دهید آنچه را که فکر می کنند در جریان است به اشتراک بگذارند و راه حل های بالقوه ارائه دهند .

همچنین می توانید به آنها بگویید که دعوای آنها چه احساسی در شما ایجاد می کند و چگونه روی خانواده شما تأثیر می گذارد. در حالت ایده‌آل، شما و فرزندانتان می‌توانید برای یافتن راه‌حل‌های فکری برای هر موضوعی که به رابطه آنها آسیب می‌زند، گرد هم آیید. شاید آنها بتوانند در مورد راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط، مانند قطع نکردن صحبت‌های یکدیگر یا صدا نکردن یکدیگر، به توافق برسند. آنها ممکن است نیاز به جبران با یکدیگر داشته باشند. داشتن آزار رساندن به یکدیگر در گذشته می تواند به آنها کمک کند که رها شده و ادامه دهند.

مدل سازی و تمجید از روابط مثبت

سعی کنید رفتاری را که می خواهید از فرزندانتان ببینید، الگوبرداری کنید . تحقیقات نشان می دهد که بچه ها اغلب مهارت های اجتماعی را از طریق تقلید یاد می گیرند. تمام تلاش خود را بکنید که با آنها به شیوه ای مهربانانه و دلسوزانه صحبت کنید. به آنها نشان دهید که چگونه به طور موثر ارتباط برقرار کنند. از آنها سوال بپرسید و با آنها به صورت دوستانه معاشرت کنید. همچنین، سعی کنید اختلافات را با لطف، صبر و آرامش حل کنید. هیچ پدر و مادری کامل نیست، اما از فریاد زدن، سرزنش یا شرمساری خودداری کنید.

وقتی متوجه شدید که آنها به خوبی با هم کنار می آیند، حتما آنها را تحسین کنید. به جای اشاره به گام‌های اشتباه، بیشتر بر روی این موضوع تمرکز کنید که آن را خوب انجام می‌دهند. عدم موفقیت ممکن است عمیقاً ریشه دوانده باشد، و ممکن است زمان بر باشد تا این الگو از بین برود. هر وقت دیدید که آنها متفکر، خوشایند یا به سادگی نسبت به هم بد نیستند، حتما از آنها تمجید کنید. تقویت مثبت احتمالاً بهبود مستمر را تشویق می کند.

تنظیم انتظارات روشن

مهم است که قوانین خانه ای داشته باشید که از همه انتظار می رود آنها را رعایت کنند. بگویید که رفتار با احترام و مهربانی با تمام اعضای خانواده غیرقابل مذاکره است. همچنین، زمانی که این دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شوند، عواقبی را تعیین کنید. برای مثال، اگر نام بردن، دعوای فیزیکی، یا مشاجره در ماشین خلاف قوانین باشد، ممکن است مشخص کنید که آنها ممکن است امتیازات تلفن خود را برای یک روز از دست بدهند.

توضیح واضح انتظارات و عواقب از قبل، همه را در یک صفحه قرار می دهد و درک نحوه پاسخگویی را در زمانی که فرزندان شما درگیر درگیری هستند آسان تر می کند.

همچنین می‌توانید با پاداشی برای خوب بودن در فرزندانتان انگیزه ایجاد کنید. ارائه چیزی که هر دو دوست دارند (مانند زمان اضافی بازی ویدیویی، یا صرف غذا در رستوران مورد علاقه خود) ممکن است به تغییر پویایی آنها از رقبا به هم تیمی کمک کند. تلاش برای برنده شدن در جایزه به آنها دلیل بیشتری می دهد تا روی رفتار با خواهر و برادر خود مانند یک دوست تمرکز کنند. بعلاوه، آنها فقط با بهبود روابط خود با هم می توانند برنده شوند، که هر دو را در یک تیم قرار می دهد.

عدم پخش موارد دلخواه

مواظب باشید که بچه ها اغلب درک می کنند که کودک دیگر مورد لطف و یا اشتباه است. با این حال، معمولاً هر دو خواهر و برادر در خصومت آنها نقش دارند. به جای اینکه فوراً وارد عمل شوید، آنها را تشویق کنید تا قبل از مراجعه برای کمک، سعی کنند به تنهایی مساله خود را حل کنند.

به آنها پیشنهاد دهید با هم همفکری کنند تا یک مصالحه یا راه حل های دیگری برای هر گونه درگیری پیدا کنند. این نه تنها شما را از آن مدار مساله خارج می‌کند (و شکایت از طرفداری را از بین می‌برد )، بلکه قرار دادن کار حل تعارض بر عهده آنها ممکن است این مهارت‌ها را افزایش دهد.

از سرزنش بپرهیزید

اجازه ندهید بچه هایتان با سرزنش یکدیگر – یا شما – به خاطر رفتار نادرستشان از خود دور شوند. به عنوان مثال، ممکن است بگویند خواهر یا برادرشان را زدند زیرا اسباب بازی آنها را گرفتند. روشن کنید که، این اشتباه این حق را به او نمیدهد که خواهر یا بردادرش را بزند. به این ترتیب، اگر فکر می‌کنید که تنش‌ها عمدتاً یک طرفه هستند یا یک کودک به شدت ناعادلانه، پرخاشگر یا بد رفتار می‌کند، وارد عمل شوید. خواهر و برادرها اغلب همدیگر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند ، بنابراین فوراً از رفتار ظالمانه جلوگیری کنید تا قربانی آسیب کمتری ببیند. حمایتی که آنها نیاز دارند را بهشان بدهید.

اتصال اعضای خانواده به همدیگر

به فرزندان خود کمک کنید تا بیشتر با هم سرگرم شوند، که می تواند ارتباط آنها را تقویت کند. به این فکر کنید که هر دو از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برند و زمان‌های خاصی را برای انجام آن‌ها با هم، چه به عنوان خانواده یا فقط خواهر و برادر، در نظر بگیرید. زمان خانواده را با برنامه ریزی در فواصل زمانی منظم در اولویت قرار دهید. جمعه‌های پیتزا، شب‌های بازی هفتگی یا اجباری کردن اینکه همه با هم شام بخورند، تنظیم کنید. شب های فیلم، پخت و پز با هم، رفتن به پیاده روی، پروژه های صنایع دستی، بازی های فوتبال، یا سفرهای کمپینگ دیگر ایده های ممکن است.

پیوند خانوادگی می‌تواند پیوند خواهر و برادر را تشویق کند، حتی اگر هر دو فقط از اینکه باید یک دور دیگر از گیم را بازی کنند، شکایت دارند.با این حال، زیاده روی نکنید و د رابطه آنها را مجبور به کاری نکنید - زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث مقاومت آنها شود. مهمتر از آن، انتظار نداشته باشید که رابطه آنها فوراً هماهنگ شود.

نگران نباشید اگر آنها فوراً به بهترین دوستان هم تبدیل نشده اند . صبر داشته باشید تا زمانی که شکاف ها بهبود یابد و یک دوستی واقعی ایجاد شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha