سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: حوزه درمان دندانپزشکی در کشور متولی مشخصی ندارد به همین علت شاهد مشکلات و خلافهای زیادی از جمله در تعرفه ها و ارائه خدمات در این حوزه هستیم که معاونت درمان وزارت بهداشت باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
بیمه‌ها در حوزه دندانپزشکی بسیار ضعیف عمل می کنند

محمدحسین خوشنویسان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا در مراکز درمانی دندانپزشکی تعرفه‌ها و قیمت‌ خدمات دندانپزشکی متفاوت است و این مسئله باعث سر درگمی برای مردم می‌شود، اظهار داشت: این مسئله مربوط به حوزه کاری ما نیست و بیشتر به حوزه درمان وزارت بهداشت  است و باید از مسئولان معاونت درمان وزارت بهداشت بپرسید که این مسئله چرا به این صورت است.

وی ادامه داد: ولی در مجموع به دلیل اینکه حوزه درمان دندانپزشکی متولی مشخصی ندارد مسائل بسیار زیادی در این رابطه مطرح است از جمله نرخ و نحوه ارائه خدمات و به خصوص خلاف‌هایی که رخ می‌دهد، بنابراین من فکر می‌کنم یک مشکل عمده‌ای است که  خبرنگاران باید با معاون درمان وزارت بهداشت در این مورد صحبت کنند.

خوشنویسان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که تعرفه‌ها و نرخ‌ خدمات دندانپزشکی را به صورت اتیکت و مشخص در مراکز درمانی برای مشاهده بیماران نصب شود، تصریح کرد: این مسئله را نیز باید از معاون درمان وزارت بهداشت بپرسید.
 
وی ادامه داد: نظر شخصی بنده که به هیچ وجه نظر رسمی وزارت بهداشت نیست این است که در ارتباط با حوزه دندانپزشکی و در مجموع خدمات پزشکی که برای هر پزشکی الزاماتی را در نظر می‌گیرند که شما باید تحت این شرایط کار کنید تفاوت عمده‌ای بین پزشکی و دندانپزشکی است و آن نیز در حوزه تجهیزات است.
 
وی افزود: دندانپزشکان ملزم هستند که تحت شرایط و اصول بهداشتی خاصی فعالیت کنند و همه این مواردی را که شما کنار هم بگذارید احتیاج به یک سرمایه‌گذاری بزرگ دارد تا بتوانیم خدمات خود را به صورت قابل قبولی ارائه کنیم و این مسئله باعث می‌شود نرخ خدمات بالا برود و البته این مسئله منحصر به کشور ما نیز نیست و در تمام دنیا این مسئله وجود دارد.

خوشنویسان تصریح کرد: در این راستا برای ارائه خدمات دندانپزشکی با وجود قیمت‌های گران کنونی هر چه بیشتر حضور نقش بیمه‌ها را می طلبد و بیمه ها باید نقش خود را در این مسئله ایفاء کنند تا بخشی از خدمات توسط بیمه‌ها پرداخته شود و مابقی را مردم از طریق فرانشیز از جیب خودشان پرداخت کنند.

وی افزود: آن چیزی که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و باید اجرا شود آن است که مردم نباید بیش از 30 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند و 70 درصد را باید دولت پرداخت کند منتهی بیمه‌های دندانپزشکی ما در حال حاضر بسیار ضعیف هستند.

این در حالی است که پس از ساعاتی این خبر توسط رییس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت تکذیب شد. متن تکذیبیه به شرح زیر است:

خبرگزاری فارس هیچ مصاحبه ای با من نداشته است

رییس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: هیچ مصاحبه ای با خبرگزاری فارس نداشته ام و اخباری که این خبرگزاری به نقل از من اعلام کرده است را به شدت تکذیب می کنم.

 دکتر محمد حسین خوشنویسان در واکنش به اخباری که طی روزهای 18 و 21 آبانماه به نقل از وی در خبرگزاری فارس درج شده است به وب­دا گفت: طی 20 روز گذشته خبرگزاری فارس هیچگونه مصاحبه ای با من نداشته است.

بر اساس این گزارش خبرگزاری فارس مدعی شده است طی مصاحبه های جداگانه ای با رییس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت وی اعلام کرده است  «یک هزار کلینیک دندانپزشکی وزارت بهداشت فاقد دندانپزشک است» و «حوزه درمان خدمات دندانپزشکی در کشور متولی ندارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha