شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 365336

سرطان رحم که به عنوان سرطان آندومتر نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین سرطان های زنان است.

سرطان رحم باعث نفخ شدید معده می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیتی آف هوپ، سرطان رحم که به عنوان سرطان آندومتر نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین سرطان های زنان است و مانند همه سرطان ها، تشخیص زودهنگام برای مداخله پزشکی به موقع بسیار مهم و ضروری است.

در اینجا شش علامت و نشانه هشداردهنده وجود دارد که ممکن است نشان دهنده سرطان رحم باشد:

1. خونریزی غیر طبیعی واژن

خونریزی پس از یائسگی فرد از علائم بالقوه سرطان رحم است، این وضعیت مشابه خونریزی نامنظم قاعدگی است. اگر در بین دوره‌های قاعدگی، شدیدتر از معمول یا دوره‌های طولانی‌تر متوجه خونریزی شدید، برای رد سرطان رحم یا بیماری جدی دیگر، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

2. درد لگنی مداوم

بسیاری از موارد می توانند باعث درد یا ناراحتی لگنی شوند، اما زمانی که درد ثابت است، اصلا بهبود نمی یابد و با علائم اضافی دیگر همراه است، ممکن است نشان دهنده سرطان رحم باشد.

3. ادرار دردناک

مشابه درد لگن، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است فرد در هنگام ادرار درد داشته باشد. با این حال، این علامت یکی دیگر از علائم بالقوه سرطان رحم است و باید توسط یک متخصص ارزیابی شود.

4. تغییر در عادات روده

سرطان رحم در درجه اول بر رحم تأثیر می گذارد، اما می تواند سایر اندام های مجاور از جمله روده بزرگ را نیز تحت تأثیر قرار دهد. هر گونه تغییر غیرقابل توضیح یا غیر طبیعی در عادات روده مانند یبوست یا اسهال شدید و مداوم باید توسط پزشک متخصص بررسی و ارزیابی شود.

5. احساس سیری سریع

سرطان رحم می تواند نه تنها رحم، بلکه اندام های اطراف را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به راحتی سیر شدن، حتی پس از خوردن مقدار کمی غذا، می تواند نتیجه اختلال تومور در عملکرد اندام گوارشی شما باشد.

6. تورم شکم

تجربه نفخ یا تورم غیر طبیعی شکم ممکن است به دلیل بزرگ شدن رحم باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید، زیرا گاهی اوقات تومورهای سرطانی رحم می توانند علت این تورم باشند.

اگر شما یا کسی که دوستش دارید این علائم را تجربه می کنید، مهم است که آنها توسط پزشک بررسی شوند.؛ چرا که تشخیص زودهنگام منجر به نتایج بهتری می شود، بنابراین درمان سرطان رحم در اسرع وقت بهترین فرصت را برای طی کردن روند بهبودی در اختیار شما قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha