مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره خدمات درمان سوختگی تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر توضیحاتی ارائه کرد.

بیمه سلامت کدام خدمات درمان سوختگی را پوشش می‌دهد؟

به گزارش سلامت نیوز، محمد اسماعیل کاملی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خدمات درمان سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت، گفت: کلیه خدمات و هتلینگ بیماران سوختگی در بخش‌های بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بر اساس تعرفه مصوب هیات وزیران با سهم سازمان ۹۰ درصد و در صندوق‌های دارای تخفیف با سهم سازمان ۹۵ درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: مابه‌التفاوت هزینه دارو، تجهیزات و... در موارد سوختگی شدید با تاکید کمیته استانی (خاص و صعب‌العلاج) از طریق هزینه خارج از ضوابط پرداخت می‌شود که این علاوه بر هزینه سهم سازمان بیمه سلامت در پرداختی اولیه است.

کاملی در خصوص هزینه قابل پرداخت تجهیزات در سوختگی‌ها،‌ تصریح کرد: با توجه به تبصره یک مصوبات هیات وزیران (تعرفه دولتی)؛ هزینه خدمات پایه و لوازم مصرفی مشترک بخش‌های بستری در تخت سوختگی معادل ۱۲ درصد تعرفه اقامت (هتلینگ) است.

به گفته وی، انواع پانسمان‌های سوختگی و پانسمان‌های نقره‌ای در تعهد سازمان بیمه سلامت است اما پرداخت هزینه لباس‌های فشاری در تعهد این سازمان قرار ندارد.

او در خاتمه تاکید کرد: پوشش بیمه‌ای داروها نیز بر اساس بسته خدمتی، مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه محاسبه و پرداخت می‌شود.

گفتنی‌است؛ پیش از این رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی در مصاحبه‌ای با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه پوشش بیمه‌ای درمان سوختگی در کشور ضعیف است، اعلام کرده بود: « در مورد درمان سوختگی حاد بیمه‌ها متاسفانه پانسمان‌های جدید و نوین که با تکنولوژی نانو و با قرار دادن آنتی‌بیوتیک در الیاف پانسمان است که به بهبود سریع‌تر بیمار کمک می‌کند را پوشش نمی‌دهند؛ از طرفی پس از ترخیص بیمار از بیمارستان برای اینکه بدن گوشت اضافه نیاورد نیاز است که لباس مخصوص سوختگی پوشیده شود که این لباس هم تحت پوشش بیمه نیست.»

همچنین به گفته رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک ۱۵ خرداد بیمه‌ها انجام اعمال جراحی پلاستیک را جزو خدمات زیبایی محسوب کرده و برای آن پوشش بیمه‌ای قائل نمی‌شوند اما این در حالی است که او تاکید می‌کند: «فردی که دچار سوختگی شده است، به دلیل تغییر شدید بافت و صورت از لحاظ روانی هم تحت فشار است و با این نوع اعمال تنها می‌خواهد چهره عادی داشته باشد؛ درواقع او نمی‌خواهد زیباتر شود بلکه می‌خواهد به چهره قبل از سوختگی خود بازگردد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha