با شروع زمستان بازار پخت آش و سوپ داغ می‌شود. حالا اگر بخواهید در پخت این آش‌ها و سوپ‌ها تنوع ایجاد کنید بهترین کار استفاده از محصولات فصلی است.

برای پاکسازی بدن‌تان این آش خوشمزه را درست کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، پس از فرصت استفاده کنید و تا انار تمام نشده آش انار را درست کنید. سرما که می‌شود هیچ‌ چیز بیشتر از یک کاسه آش آن هم آش انار نمی‌چسبد.

مواد لازم برای ۸ نفر

۱ پیمانه برنج
۱ عدد پیاز متوسط
۹۵۰ گرم سبزی آش (شامل تره، جعفری، گشنیز و اسفناج)
۸ پیمانه آب انار
۲ /۱ ق م گلپر
۲ /۱ ق‌م زردچوبه
نمک به مقدار لازم
پودر فلفل قرمز به مقدار کافی
۴ ق‌س دانه انار
۳ /۱ پیمانه نخود
۳ /۱ پیمانه لوبیا
۳ /۱ پیمانه عدس
۱ پیمانه آب گوشت
۲/ ۱ پیمانه گوشت پخته ریش‌شده (دلخواه)
۴ ق‌س نعنا خشک
روغن یا کره کمی

۱. حبوبات (نخود، لوبیا و عدس) را پاک کرده و از شب قبل در مقداری آب خیس کنید و چند بار آب روی آنها را عوض کنید.

۲. برنج را هم تمیز کرده، بشویید و به مدت دو ساعت در آب خیس کنید.

۳. پیاز را پوست کنده خلالی ریز خرد کنید. در قابلمه‌ای که می‌خواهید آش را درست کنید مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیازها را در روغن خوب سرخ کنید. مقداری زردچوبه هم اضافه کنید تا خوب سرخ شود و اصطلاحا بوی خامی ادویه گرفته شود.

۴. وقتی که پیازداغ آماده شد آب برنج را هم خالی کرده و برنج را به پیازداغ درون قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس حدود دو پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید.

۵. سبزی‌های آش را خوب شسته و بعد از خشک شدن، درشت خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. حبوبات را هم در آبکش ریخته و سپس به آش بیفزایید.

در قابلمه را بسته و بگذارید حدود یکی، دو ساعت حبوبات و برنج بپزند. در این مرحله نمک و فلفل را هم اضافه نمایید.

۶. بعد از پخت حبوبات نوبت اضافه کردن آب انار، گلپر و آب گوشت است. نیم‌ساعت هم برای این مرحله لازم است تا مواد با یکدیگر بجوشند و آش جا بیفتد. در این جا اگر آب آش زیاد است بهتر است در قابلمه را بردارید تا آب اضافی آش بخار شود.

۷. در انتها برای سرو کردن، آش را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و برای تزئین گوشت‌های ریش‌ریش شده را روی آن بریزید. در تابه‌ای کوچک کمی روغن با مقداری کره روی حرارت آب کرده و سریعا نعنا خشک را در آن ریخته و تابه را از روی حرارت بردارید. حالا مقداری از نعنا داغ را روی آش ریخته و بعد با دانه‌های انار تزئین کرده وآش را سرو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha