مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی سازمان بهزیستی گفت: ذات و ماهیت آسیب اینگونه است که وقتی اتفاق می‌افتد، پرداختن به آن خیلی سخت است و باید هزینه زیادی برای حداقل اثربخشی داشته باشیم.

فعالیت ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معصومه توکلی امروز (شنبه، نهم دی‌ ماه) در آیین رونمایی از کتاب «۱۲ ساعت تا ازدواج باشکوه» اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور برنامه‌ریزی و تلاش برای سلامت روان آحاد جامعه است. بیش از سه دهه است که این سازمان در این رابطه کار می‌کند و در دهه ۷۰ جزو اولین دستگاه‌هایی بود که وارد بحث مشاره‌ها شد.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۵۰۰ مشاور و روانشناس که همه ارزیابی شده‌اند، در تیم‌های تخصصی ز ۸ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کنند و در سراسر کشور هر آنچه را که در توان دارند، پای کار می‌آورند. در مرکز مشاوره به همه گروه‌های مخاطبی فکر شده و افراد در زمان بحران از هر جای کشور می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۸۰ تماس بگیرند و خدمات دریافت کنند.

توکلی اظهار کرد: اکنون ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در کشور فعالیت می‌کنند. علاوه بر فعالیت در موضوع ازدواج در بهزیستی، خانه‌های مختلفی وجود دارد که در آنها به افراد آسیب‌دیده خدمات ارائه می‌دهیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی سازمان بهزیستی بیان کرد: در بهترین حالت توانسته‌ایم ۲۱/۷ درصد از طلاق جلوگیری کنیم. این آمار درحالی است که در کل کشور با حداکثر توان کار می‌کنیم. درباره برنامه‌های آموزشی نیز اینکه چقدر برنامه آموزشی برای خانواده اجبار شود و اینکه چقدر دسترسی به پکیج‌ها وجود دارد، برنامه مهمی است که بهزیستی در این حوزه نیز سه دهه است که کار می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ مدرس در کشور در زمینه‌های مختلف با ما کار ‌می‌کنند، گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی آموزش زوجین است که در پنج سال اول ازدواج هستند، زیرا عمده‌ترین دادخواست‌های طلاق مربوط به این سال‌هاست.

در ادامه این جلسه، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در کل دنیا ازدواج، امر ارزشمندی است، در دین ما نیز به این امر سفارش بسیاری شده است. در دنیا در بحث جوانی جمعیت، یک بخش قضیه مربوط به ازدواج و دوام و بقای ازدواج است که موجب افزایش جمعیت و پویایی جمعیت می‌شود.

روح‌الله خدابنده‌لو افزود: اگر بحث جوانی جمعیت را جدی نگیریم، فرصت افزایش جمعیت را از دست داده‌ایم و در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha