معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت پیشگیری از سوختگی، گفت: اگر قرار باشد ایمنی و آتش‌نشانی رعایت نشود و ده‌ها یا صدها نفر بر اثر بی‌احتیاطی دچار سوختگی شوند، حتی اگر هزاران تخت سوختگی هم داشته باشیم باز هم کم است.

هزینه‌های بالای مراکز درمان سوختگی/افزایش تخت‌های سوختگی از اولویت‌های وزارت بهداشت است

دبه گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سعید کریمی درخصوص وضعیت تخت‌های درمان سوختگی و تجهیزات مرتبط با آن، گفت: سوختگی عمدتا به ICU و خدمات ۲۴ ساعته نیاز دارد؛ چرا که ریسک عفونت در این بیماران بالا است و نیاز به شست‌وشوی مرتب و پانسمان مخصوص دارند.

وی با اشاره به اینکه در تامین تجهیزات مرتبط با درمان سوختگی، هیات امنای صرفه‌جویی ارزی کمک می‌کند، اظهار کرد: تعداد تخت‌های سوختگی هم به سرعت در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت به ساخت بیمارستان سوختگی مجهزی در تهران اشاره کرد و افزود: بیمارستان سوختگی «کَن» پیشرفت خوبی داشته است و در مراحل نهایی کم‌کم در شرف تجهیز بیمارستان هستیم. در سایر مراکز استانی هم چنین قصدی داریم.

وی افزود: حمایت ما باید از مراکز سوختگی و روانپزشکی که درآمدزا نیستند و هزینه‌های بسیار زیادی دارند افزایش یابد. علی‌رغم اینکه در این رابطه منابعی به ما ندادند اما از اولویت‌های ما است و از هر قسمت که توانستیم منبعی پیدا کردیم و بیماران را حمایت کردیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت بهداشت بر اعداد اعلامی میزان کمبود تخت سوختگی در کشور که ۱۰۰۰ عدد اعلام می‌شود، صحه می‌گذارد یا خیر؟، بیان کرد: این موضوع وابسته به این است که ببینیم چقدر بر مبحث پیشگیری کار کرده‌ایم. اگر قرار باشد ایمنی و آتش‌نشانی رعایت نشود و ده‌ها یا صدها نفر بر اثر بی‌احتیاطی دچار سوختگی شوند، حتی اگر هزاران تخت سوختگی هم داشته باشیم باز هم کم است.

کریمی با تاکید بر اهمیت امر پیشگیری از بروز سوختگی، اظهار کرد: باید استانداردهای اجباری برای ساختمان، خودرو،‌ حین کار و ... گذاشته شود تا اصلا سوختگی اتفاق نیفتد.

وی درباره گلایه‌هایی که درمانگران حوزه سوختگی و بیمارستان‌های سوختگی مبنی بر مشکلات مالی در زمینه حمایت از این بیماران مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع هم به تعرفه‌ها بازمی‌گردد. تعرفه‌های پزشکی بسیار ناچیز و در نقطه مقابل آن، هزینه‌های درمان بسیار بالا است و این دو با هم همخوانی ندارد. اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود و بیمه‌ها خوش حسابی نکنند، آسیب آن به مردم می‌رسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha