معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است که با تعرفه های دستوری نمی بایست از پزشکان مالیات گرفت.

مالیات پزشکان در تعرفه ها پنهان است/اجحاف در حق جامعه پزشکی

به گزلرش سلامت نیوز به نقل از مهر،رضا لاری پورگفت: جامعه پزشکی بر این باور است که وقتی تعرفه‌ها به شکل دستوری تعیین می‌شود، مالیات این تعرفه‌ها در درون آن نهفته و مستتر است. در واقع، می‌توان گفت که جامعه پزشکی، مالیات خود را پیشاپیش با این تعرفه‌ها داده است.

وی افزود: واقعیت این است که مالیات را بر درآمد می‌گیرند و آنچه در تعرفه‌های واقعی می‌بینیم؛ این است که ارائه دهندگان خدمت ضرر می‌کنند و خیلی از مطب‌ها تعطیل می‌شود و اتفاقات دیگری برای حرفه پزشکی رخ می‌دهد.

لاری پور تاکید کرد: وضع مالیات بر تعرفه‌های دستوری، عملاً معنی ندارد، چون مالیات را از درآمد می‌گیرند. اما، درآمد جامعه پزشکی دچار اشکال است و به نظر می‌رسد استفاده از جامعه پزشکی برای پایلوت برنامه‌های اقتصادی، خیلی درست نباشد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با ذکر مثالی گفت: در بازار طلافروشی، قیمت‌ها دستوری نیست و هر لحظه و ثانیه دچار تغییر می‌شود و مالیات گرفتن از این صنف، طبیعی است. اما، اگر بخواهیم منصفانه به موضوع مالیات جامعه پزشکی نگاه کنیم؛ با تعرفه‌های غیرواقعی، در حق پزشکان اجحاف می‌شود.

وی افزود: برای گرفتن مالیات از درآمد پزشکان، باید تعرفه‌ها واقعی شود و یا اینکه مالیات نباید گرفته شود. زیرا، به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، بعد از جامعه هتلداران؛ جامعه پزشکی در رده دوم بیشترین پرداخت کنندگان مالیات قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha