شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 36594
سلامت نیوز: معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه گذاری خدمات زیبایی و پلاستیک در کشور ما از یک فرایند کاملاً‌ قانونمند تبعیت نمی‌کند و در حقیقت تعرفه گذاری در این بخش شفاف نیست.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس در خصوص دستمزدهای بالای عمل جراحی زیبایی و چگونگی مداخله نظام پزشکی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد رشد کاذب و اقبال نامناسب به عمل‌های جراحی زیبایی و پلاستیک هستیم که این خاستگاه اجتماعی ناصحیح باید توسط پزشکان در بخش‌های روانپزشکی و روانشناسی اصلاح شود.
 
وی با بیان این موضوع که ما با اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی مخالفتی نداریم، تصریح کرد: معتقدیم در حال حاضر بسیاری از موازین انتخاب شده برای این گونه عمل‌های جراحی فراتر از جایگاه علمی آن رفته و این خطرناک است؛ عمل‌های جراحی زیبایی پلاستیک در عین اینکه می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی فرد شود، می‌تواند با مخاطراتی نیز برای فرد همراه شود؛ معمولاً‌ مداخلات برای عمل‌های جراحی زیبایی عمدتاً‌ شامل بحث‌های صورت و بینی در کسانی می‌شود که سالم هستند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: افراد می‌خواهند نوع نگاهی که به خود دارند را با روش‌های جراحی اصلاح کنند و چون خاستگاه ذهنی این افراد اصلاح نشده است، به طبع بیمار هیچ‌گاه رضایت کافی از عمل جراحی نخواهد داشت.

وی اقبال عمومی جامعه را باعث تمایل و حضور چشمگیر رشته‌های مختلف در این حیطه دانست و گفت: حیطه جراحی پلاستیک و زیبایی از بخش‌های بسیار مهم در این زمینه به شمار می‌رود که بهتر است با هماهنگی انجمن‌های علمی تخصصی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، پروتکل‌هایی طراحی و تدوین شود.

زالی اضافه کرد: از نکات مهمی که باید در این پروتکل استانداردسازی شود، این است که وظایف شغلی کسانی که در حیطه زیبایی بینی کار می‌کنند به صورت شفاف تبیین شود همچنین دستگاه‌های مختلف در این زمینه آشنایی پیدا کنند که چه کسانی می‌توانند در این عرصه وارد شوند و مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این زمینه به چه افرادی داده شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه اقبال به عمل‌‌های جراحی زیبایی باعث یک نابسامانی جدی در این عرصه شده و همین موضوع به این بازار نامناسب دامن می‌زند همچنین تعرفه گذاری خدمات زیبایی و پلاستیک نیز درکشور ما از یک فرایند کاملاً‌ قانونمند تبعیت نمی‌کند و تعرفه گذاری در این بخش شفاف نیست.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: مبالغی که گاهی اوقات به صورت هنگفت در رابطه با عمل‌های جراحی زیبایی دریافت می‌شود، از نظر نظام پزشکی غیرقانونی تلقی می‌شود و افراد باید با چارچوب تعرفه این مبالغ را همسان کنند.

وی تأکید کرد: باید، دید افرادی را که با انجام عمل‌های متعدد جراحی زیبایی پلاستیک و با به خطر انداختن سلامت خود، به دنبال سیمایی کاملاً‌ متفاوت هستند را اصلاح کرده و به این سمت حرکت کنیم که عمده عمل‌های جراحی زیبایی مانند سایر کشورهای توسعه یافته صرفاً بر اساس مبانی و موازین علمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha