کلاس  مادر و کودک امروزه در رده‌های سنی مختلف برای کودکان برگزار می‌شوند. در برخی مراکز این خدمات برای بچه‌های زیر یک سال تا 6 سال نیز ارائه می‌شود. در این کلاس‌ها، کودکان به همراه مادرانشان در محیطی گرم و پر از صمیمیت قرار می‌گیرند و آموزش‌ها به صورت غیرمستقیم و با تقویت مهارت ارتباطی بین مادر و کودک برگزار می‌شود. مادران با شرکت در این کلاس‌ها و افزایش مهارت‌های خود می‌توانند پیوند عاطفی عمیق‌تر و بهتری با فرزند خود برقرار کنند و از این طریق مهارت این را کسب میکنند که نکات تربیتی را به شیوه‌های درست تر و موثرتری به فرزندان خود آموزش بدهند. امروزه از آنجایی که کودک بیشتر با والدین خود مخصوصا مادر در ارتباط است، بنابراین باید به دنبال راه‌حلی برای تعامل موثر بین این دو نفر بود. به همین دلیل موسسه‌های خصوصی، مهدکودک‌ها و … کارگاه‌ها وکلاس‌هایی به نام کلاس مادر و کودک ایجاد کردند که در این فضا به تعامل و آموزش‌های ارتباطی بین مادر و کودک پرداخته می‌شود.

مزایای شرکت در کلاس مادر و کودک

سن مناسب شرکت در کلاس مادر و کودک

کلاس مادر و کودک امروزه در رده‌های سنی مختلف برای کودکان برگزار می‌شوند. در برخی مراکز این خدمات برای بچه‌های زیر یک سال تا 6 سال نیز ارائه می‌شود. در این کلاس‌ها، کودکان به همراه مادرانشان در محیطی گرم و پر از صمیمیت قرار می‌گیرند و آموزش‌ها به صورت غیرمستقیم و با تقویت مهارت ارتباطی بین مادر و کودک برگزار می‌شود. مادران با شرکت در این کلاس‌ها و افزایش مهارت‌های خود می‌توانند پیوند عاطفی عمیق‌تر و بهتری با فرزند خود برقرار کنند و از این طریق مهارت این را کسب میکنند که نکات تربیتی را به شیوه‌های درست تر و موثرتری به فرزندان خود آموزش بدهند. امروزه از آنجایی که کودک بیشتر با والدین خود مخصوصا مادر در ارتباط است، بنابراین باید به دنبال راه‌حلی برای تعامل موثر بین این دو نفر بود. به همین دلیل موسسه‌های خصوصی، مهدکودک‌ها و … کارگاه‌ها وکلاس‌هایی به نام کلاس مادر و کودک ایجاد کردند که در این فضا به تعامل و آموزش‌های ارتباطی بین مادر و کودک پرداخته می‌شود.

مجموعه پرچین جزو دسته مجموعه‌های معتبر است که در زمینه برگزاری این کلاس‌ها و کارگاه‌ها فعالیت میکند.اگر قصد دارید کودکان خود در این کلاس‌ها شرکت کنید میتوانید هم با شماره‌ی 22405100 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق وب سایت مجموعه پرچین با مسئولین در ارتباط باشید.

مزایای شرکت در کلاس مادر و کودک

 این کلاس‌ها به دنبال ایجاد یک فضایی مناسب برای برقراری ارتباط قوی‌تر بین مادر و کودک است که امروزه در بسیاری از مهدکودک‌ها، کلینیک‌های روانشناسی، مراکز تخصصی مرتبط با پرورش و رشد کودک عرضه می‌شود. این کارگاه‌ها به مادران کمک می‌کنند که در پرورش و تربیت فرزندان خود از یک سبک صحیح و بی نقص استفاده کنند. در کلاس‌های مادر و کودک بازی‌هایی در نظر گرفته شده که هر کدام از آن‌ها به نوعی مهارت کودک را رشد و پرورش می‌دهند.

4مهارت اصلی که قالبا تمرکز کلاس‌های مادر کودک بر رشد و افزایش آن تداعی میشود عبارتند از:

1.جمله تجربه‌های حسی

2.هیجان‌های مثبت

 3.افزایش ظرفیت هوش کودک

 4.تقویت تعامل مثبت با مادر

مزایای شرکت در کلاس مادر و کودک

برگزاری و شرکت کردن در کارگاه‌های مادر و کودک مزایای زیادی دارد که به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم

برقراری ارتباط قوی‌تر و عمیق‌تر با کودکان

یکی از ویژگی‌های اصلی کلاس مادر و کودک برقراری ارتباط قوی‌تر و عمیق‌تر بین مادر و کودک است. از آنجایی که معمولا کودک بیشتر وقت خود را در کنار والدین طی می‌کند به همین دلیل باید ارتباط قوی و بهتری با آن‌ها داشته باشد و برگزاری چنین کلاسی‌هایی می‌تواند به این موضوع کمک کند. میتوان گفت که دیگر نیاز نیست مادران ساعت‌های زیادی را به تعامل با کودکان بپردازد و تنها در بازه زمانی کوتاهی می‌تواند با استفاده از شیوه و روش‌های مناسب ارتباط موثرتری با کودکان خود داشته باشند.

حمایت از مادران در چالش‌ها

در کلاس مادر و کودک هر مادری می‌تواند با دیگر مادران در ارتباط باشد و از چالش‌هایی که در زندگی در مقابل کودکانشان دارند آگاه شوند. بنابراین مادر احساس می‌کند تنها نیست و افراد دیگری نیز چالش‌هایی همانند او دارند و این موضوع باعث احساس آرامش در مادران می‌شود و همچنین باعث میشود در برابر چالش‌ها راهکارهای بیشتری داشته باشند.

ایجاد برنامه زمانی به صورت هفتگی

از آنجایی که چنین کلاس‌هایی به صورت هفتگی برگزار می‌شود، بنابراین به صورت یک روتین در زندگی کودکان درآمده و کودک احساس آرامش درونی بیشتری دارد. از طرفی از اینکه در کنار مادر خود با کودکان دیگر در ارتباط است و تعامل دارند باهم حس بهتری به آن‌ها دست میدهد.

اغلب مادران دوست دارند که وقت بیشتری را با کودکان خود بگذرانند و در این حین به آن‌ها در قالب بازی مهارت هایی را آموزش بدهند و باعث رشد و پیشرفت توانایی آن‌ها بشوند ولی در این زمینه اطلاعات کافی ندارند به همین دلیل به آن‌ها پیشنهاد میشود که با شرکت در کلاس ‌مادر و کودک علاوه بر یادگیری شیوه‌های درست و مناسب‌تر برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با کودکان خود میتوانند باعث بالابردن اعتماد به نفس کودکان و پیداکردن نقاط قوت و ضعف در آن‌ها و همینطور یادگیری مهارت‌های بیشتر برای مقابله با چالش‌های مادر و فرزندی تحت نظر مربیان و مشاوران تسهیلگر در کلاس های مادر کودک باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha