دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 366006

 ۲ نفر از سه کوهنورد تبریزی که به قصد صعود به قله سبلان به این منطقه رفته بودند جان باختند.

عکس/سرنوشت تلخ کوهنوردان مفقود شده سبلان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سه کوهنورد تبریزی که به قصد صعود به قله سبلان به این منطقه رفته بودند به علت شرایط نامساعد جوی مفقود شدند و پس از ساعت‌ها جستجو توسط امدادگران متاسفانه دو نفر از آنها (خانم) به دلیل هیپوترمی (سرمازدگی) جان خود را از دست دادند و تنها یک نفر زنده مانده است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های امداد از تبریز، اردبیل و مشکین شهربه محل وقوع حادثه در یخچال شمال شرقی رسیدند و در ابتدا به کوهنورد زنده‌مانده امدادرسانی کردند و انتقال پیکر دو کوهنورد دیگر در مرحله بعدی در حال انجام است.

با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه امکان امدادهوایی مقدور نبوده و امدادگران به ناچار به صورت زمینی به کوهنوردان حادثه‌دیده دسترسی پیدا کردند.

عکس/سرنوشت تلخ کوهنوردان مفقود شده سبلان


میرعلی آقاسیدی، رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف فوت دو کوهنورد تبریزی در منطقه سبلان، اظهار کرد: از ساعات اولیه گزارش از طریق هلال احمر و هیأت کوهنوردی استان اردبیل پیگیر موضوع بودیم و با اعزام چندین تیم امدادی و جستجو از اردبیل در تلاش برای یافتن حادثه‌دیدگان بودیم و به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان امداد هوایی هم میسر نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha