سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 366023

کارشناس تغذیه گفت: مردان می توانند با خوردن ۵ فندوق در روز احتمال ابتلا به مشکلات پروستات را بسیار کاهش دهند.

خواص فندق را بدانید

به گزارش سلامتنیوز به نقل از فارس،عارف حکیمی، کارشناس تغذیه، در استودیوی سلام تهران درباره خواص فندق، توضیح داد: مواد مفید طبیعی همواره برای ما سلامتی را به ارمغان آورده‌اند و آن را تضمین می‌کنند؛ در دنیایی که ما در آلودگی هوا به سر می‌بریم باید از خوراکی‌هایی استفاده کنیم که سلامتی ما را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از این خوراکی‌ها فندق است که فواید بسیاری دارد؛ برای مثال آقایان با مصرف روزی ۵ عدد فندق می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات پروستات را بسیار کاهش دهند.

این کارشناس تغذیه افزود: فندق خام به دلیل داشتن فیبر بالا، کارکرد معده را افزایش می‌دهد و جلوی یبوست را می‌گیرد. یبوست مادر تمامی بیماری‌ها شناخته می‌شود و خوردن فندق می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

حکیمی متذکر شد: در حال حاضر یک کیلو فندق از یک کیلو چیپس ارزان‌تر است و فواید بسیاری دارد.

وی در خصوص فواید گلاب، توضیح داد: استفاده از گلاب به عنوان یکی از مواد صبحانه، به خصوص در فرنی می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب در انسان شود. گلاب در فرنی می‌تواند در کنار مغزهایی مانند فندق، بادام، گردو، کنجد و موارد دیگر قرار گیرد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: کنجد برای اشخاصی که تمامی روز پشت میز می‌نشینند بسیار مفید عمل می‌کند. بادام و گردو نیز مناسب کودکان است.

وی افزود: کنجد، ارده و شیره زمانی که با یکدیگر ترکیب می‌شوند یک خوراکی بسیار مقوی را شکل می‌دهند. این خوراکی در گذشته توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شد و ورزشکاران از آن استفاده می‌کردند.

حکیمی درخصوص فرنی چهار مغز، گفت: گلاب و عرق هل در کنار آرد برنج و مغز بادام، گردو، فندق و کنجد یک فرنی فوق‌العاده مقوی را تشکیل می‌دهند که باعث می‌شوند ما بتوانیم یک روز پر انرژی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha