سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 366083

دو مرد جوان که در دام اعضای شرکت هرمی گرفتار شده بودند، برای رهایی خود، پسر نوجوانی را گروگان گرفتند.

گروگانگیری برای رهایی از دام شرکت هرمی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، چند روز قبل مرد جوانی به پلیس رفت و از ناپدید شدن پسر 14 ساله‌اش خبر داد. او گفت: مدتی است که پسرم تصمیم گرفته بود کار نیمه وقتی پیدا کند. روز گذشته او برای صحبت در رابطه با کاری از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. تا اینکه افراد ناشناسی با من تماس گرفتند و مدعی شدند پسرم را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش 3 هزار دلار خواستند.
با شکایت مرد جوان، به دستور قاضی شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات در این خصوص آغاز شد. کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت آموزش‌های لازم را به خانواده امیر داده و آنها در تماس‌های بعدی شخص ناشناس او را راضی کرده بودند که 30 میلیون تومان به جای سه هزار دلار بگیرند و امیر را آزاد کنند.
درنهایت گروگانگیر با این درخواست موافقت کرده و با خانواده پسر نوجوان قرار گذاشته بود.
اما مأموران به جای خانواده امیر در محل حاضر شده و مرد گروگانگیر را بازداشت کردند. مرد جوان در بررسی‌های اولیه مدعی شد: 6 ماه قبل در جست و جوی کار بودم که در کانالی تلگرامی با آگهی استخدام مواجه شدم. به آدرسی که داخل آگهی بود رفتم غافل از اینکه آنجا شرکتی هرمی است. در شرکت به من گفتند یا باید پول بدهم یا اینکه عضوگیری کنم، افراد دیگری هم به غیر از من در این دام گرفتار شده بودند که یکی از آنها شایان بود. هیچ کدام از ما توانایی پرداخت پول نداشتیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که عضوگیری کنیم.
او ادامه داد: آنها ما را تهدید کردند که آدرس محل سکونت و هویت خانواده مان را می‌دانند و اگر پولی را که می‌خواهند تهیه نکنیم بلایی سر خانواده مان می‌آورند. به همین دلیل با شایان تصمیم گرفتیم افرادی را به بهانه کار شناسایی کرده و در شرکت گروگان بگیریم و پس از دریافت پول از خانواده آنها، گروگان‌ها را آزاد کنیم. امیر نخستین قربانی ما بود و در این مدت هم در شرکت بود تا اینکه خانواده‌اش تماس گرفته و قرار گذاشتند.
با این اطلاعات کارآگاهان پلیس به سراغ امیر و متهم دوم پرونده رفته و پسر نوجوان را آزاد کردند و دومین متهم پرونده نیز بازداشت شد. به دستور قاضی پرونده دو متهم در اختیار اداره آگاهی قرار داده شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha